:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
دبیر ستاد نانو مطرح کرد

رویکرد جدید ستاد نانو در رفع نیازمندی‌های صنعتی

دبیر ستاد توسعه نانو با اشاره به اقدام این ستاد در صنعتی‌سازی محصولات دانش‌بنیان این حوزه گفت: در این رویکرد جدید محصولات دانش پایه معطل مشتری نیستند.
کد خبر: ۱۶۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
اقتصادگردان- دکتر سعید سرکار امروز در حاشیه مراسم انعقاد چهار قرارداد فروش محصولات نانویی و همکاری مشترک، با بیان اینکه کلیه تاسیساتی که در حوزه نانو و "های تک" ایجاد شده با حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری بوده است، افزود: شرکت‌های توانمند زیادی در کشور در حوزه نانو فناوری ایجاد شده است و رونمایی از ۵۷ محصول و پروژه در این مراسم نیز محصول تلاش این شرکت‌ها و توسعه فناوری از سوی آنها است.

وی تولید این ۵۷ محصول را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست و ادامه داد: این طرح‌ها در ارتباط با صنعت و در جهت رفع نیازهای صنعتی کشور هستند.

سرکار با اشاره به امضای چهار قرارداد، خاطر نشان کرد: ما نیازهای صنایع را شناسایی کردیم که عمده آنها وارداتی بودند و به دلیل تحریم‌ها، فروش آنها به ایران ممنوع شده بود تا به زعم خودشان صنایع کشور را زمین‌گیر کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو اضافه کرد: ولی با توجه به حمایت‌های صورت گرفته این مشکلات گلوگاهی مرتفع شد.

وی برنامه اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را رفع چالش‌های صنعتی ذکر کرد و یادآور شد: ما این چالش‌ها را شناسایی می‌کنیم و از سوی دیگر تیم‌های توانمند را که قادرند با فناوری نانو نسبت به رفع نیازهای صنعتی اقدام کنند، شناسایی خواهیم کرد و تلاش می‌شود که با انعقاد قراردادهایی آن را تبدیل به فناوری و یا توسعه محصول کنیم.

سرکار تاکید کرد: از این طریق کلیه محصولات دانش‌بنیان تولیدشده دارای طرف متقاضی هستند و معطل سرمایه‌گذار و یا مشتری نیستند.