:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

برای جبران عقب ماندگی مزد کارگران دیر نیست!

یک مقام مسئول کارگری با بیان اینکه انتظار نداریم عقب افتادگی مزدی کارگران یکباره جبران شود، گفت: اگر در این چند سال عقب ماندگی مزد جبران می شد ابتکار خوبی بود و در همراهی و مشارکت بیشتر مردم در عرصه های مختلف اثر داشت.
کد خبر: ۱۶۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
اقتصادگردان- فتح اله بیات درباره راهکارهای جبران عقب ماندگی مزدی کارگران ابراز عقیده کرد و گفت: در حال حاضر ارقام متفاوتی از ۷۰ تا ۸۰ درصد در خصوص عقب ماندگی مزد کارگران مطرح می شود؛ ما می گوییم به فرض کارگران از سالهای گذشته ۶۰ درصد عقب افتادگی مزد دارند. اگر غیر از نرخی که همه ساله بابت حقوق و دستمزد در شورای عالی کار مصوب می شود به دستمزد کارگران افزوده شود این عقب افتادگی جبران می شود.

وی افزود: انتظار نداریم یکباره عقب ماندگی مزدی کارگران جبران شود بلکه توقع ما این است که مسئولان و متولیان این مساله را عملیاتی کنند. اگر وزارت کار به عنوان متولی اصلی در عرصه روابط کار به موضوع ورود کند و با تدبیر مناسب گام برداریم، نتیجه بخش خواهد بود.

به گفته رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در صورتی که به شکل پلکانی هر سال ۷ تا ۸ درصد غیر از درصد افزایش سالانه به حقوق کارگران افزوده شود عقب ماندگی مزد تا حد زیادی جبران شده بود.

وی گفت: اکنون هم برای جبران عقب ماندگی دیر نیست و می توانیم جدا از حقوق و دستمزدی که در شورای عالی کار مصوب می شود به شکل پلکانی مقرر کنیم هر سال درصد کمی بابت عقب افتادگی پرداخت شود این کار به نفع کارگر و کارفرما است و ابتکار خوبی بود که اگر در این چند سال عقب ماندگی مزدی کارگران را جبران می کردیم.

بیات در پایان با بیان اینکه تامین معیشت وتقویت قدرت خرید موجب دلگرمی کارگران و بازنشستگان می شود، اظهار کرد: کارگران و بازنشستگان وقتی حمایت شوند و ببینند به آنها توجه می شود قطعا در همراهی و مشارکت آنها در عرصه های مختلف اثرگذار خواهد بود و جامعه ای پویا و سرزنده و امیدوار را خواهیم داشت.