:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
مجلس تصویب کرد؛

تعرفه صفر برای آب، برق و گاز مشترکین کم مصرف خانوارهای محروم

نمایندگان مجلس در مصوبه ای مقرر کردند تعرفه آب، برق وگاز مشترکین کم مصرف و خانوارهای کم مصرف خانوارهای محروم برابر صفر تعیین شود.
کد خبر: ۱۶۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
اقتصادگردان- نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه) و در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه در بخش درآمدی بند الحاقی ۲ تبصره ۸ ماده واحده را به تصویب رساندند که براساس آن تعرفه آب مصرفی در شهرک های کشاورزی و واحدهای مستقر در این شهرکها به نرخ مصوب فعالیتهای کشاورزی محاسبه می گردد. همچنین این شهرکها و واحدهای مستقر در آنها از پرداخت حق النظاره موضوع ماده( ۳۳ ) قانون توزیع عادلانه آب مصوب ۱۳۶۶ معاف هستند.

نمایندگان مجلس همچنین در بند الحاقی ۳ تبصره ۸  وزارتخانه های نفت و نیرو را موظف کردند در سال ۱۴۰۰ تعرفه های آب، برق و گاز مشترکین خانوارهای کشور را به گونه ای اصلاح کنند که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکین کم مصرف خانوارهای محروم(از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی) برابر صفر، مشترکین تا الگوی مصرف به صورت یارانه ای، مشترکین پرمصرف بالاتر تعیین شود. (ibt) از الگوی مصرف به صورت غیریارانه ای و براساس الگوی افزایش پلکانی تعرفه به نرخ صفر آب خانوارهای محروم براساس بعد خانوار محاسبه می شود.

میزان افزایش تعرفه مشترکین پر مصرف بالاتر از الگوی مصرف باید حداقل به اندازه ای تعیین شود که بار مالی رایگان کردن تعرفه مشترکین کم مصرف را جبران نماید و نیاز به تامین منابع جدید نداشته باشد.

آئین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های نفت و نیرو تهیه می شود و ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیات وزیران می رسد.