:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

رییس انجمن بلاکچین: از رمز پول بانک مرکزی استقبال می‌کنیم

سپهر محمدی رییس انجمن بلاکچین ایران می گوید: از رمز پول بانک مرکزی بسیار استقبال می کنیم چرا که به گسترش فناوری بلاکچین در ایران بسیار کمک می‌کند و می‌تواند نقل و انتقالات بین‌المللی را نیز تسهیل کند
کد خبر: ۱۶۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
خبراقتصادی - سپهر محمدی رییس انجمن بلاکچین ایران می گوید: از رمز پول بانک مرکزی بسیار استقبال می کنیم چرا که به گسترش فناوری بلاکچین در ایران بسیار کمک می‌کند و می‌تواند نقل و انتقالات بین‌المللی را نیز تسهیل کند.

رییس انجمن بلاکچین ایران با اشاره به بررسی مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی در این نهاد مالی، اظهار کرد: از اینکه بانک مرکزی شروع به بررسی وضعیت موجود رمز ارزها کرده استقبال می کنیم. هرچند دوسه سالی از این موضوع می گذرد و باید زودتر شاهد این اتفاق می بودیم، اما به هر حال طبیعتا بانک مرکزی هم باید با احتیاط عمل می کرد. 

سپهر محمدی در گفت و گو با ایبِنا تصریح کرد: مورد مهمی که باید به صورت شفاف در این باره مطرح شود تا جامعه دچار سوءتفاهم نشود این است که از واژه رمز ارز تعبیر اشتباهی می شود که باید اصلاح شود. واژه رمز ارز فقط ارز را مد نظر ندارد و در واقع آنچه در Cryptocurrency (رمز ارز) وجود دارد، currency یا همان ارز نیست، بلکه بسیاری از اینها سهام هستند. 

وی ادامه داد: اینکه بانک مرکزی تصور کند با ورود به موضوع رمزارزها، بر یکسری ارزها نظارت خواهد کرد اشتباه است و اینکه همه موضوع را در زمین بانک مرکزی تصور کنیم هم درست نیست. باید این هشدار را داد که مردم و مسئولان در این زمینه دچار اشتباه و سوءتفاهم نشوند.

رییس انجمن بلاکچین ایران تصریح کرد: به معنای دیگر، بسیاری از این Cryptocurrency ها Crypto Asset  یا رمزارزش هستند یعنی مواردی هستند که ارزش و بهایی دارند، اما لزوما ارز نیستند. در واقع این چیزی که مردم آن را رمز ارز خطاب می کنند، اساسا ارز نیست بلکه یک دارایی است که برخی از آنها ارز و پول است. 

محمدی با اشاره به تهیه ویرایش اولیه سند جامع رمز پول از سوی بانک مرکزی، گفت: از رمز پول بانک مرکزی بسیار استقبال می کنیم چرا که به گسترش فناوری بلاکچین در ایران بسیار کمک می کند و می تواند نقل و انتقالات بین المللی را نیز تسهیل کند. در اینباره به تازگی شرکت ققنوس و کنفرانس بلاکچینی که انجمن مدیریت دانش و انجمن بلاکچین با همکاری یکدیگر برگزار کردند منتشر شده که که توجه مردم جامعه را به این پنل ها جلب می کنم. 

وی به مردم توصیه کرد: با توجه به اینکه این بازار بسیار خطرناک و با مشکلات زیادی روبرو است و به نسبت بازار سهام ریسک های بالاتری دارد، مردم بدون شناخت و آگاهی وارد این بازار نشوند و ضمن اینکه پولی را که می توانند از دست دهند را وارد این بازار کنند.