:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معمارنژاد در «ملی شو 4»:

به عنوان نخستین بانک، نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک ملی ایران تایید شد

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از تایید نهایی نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک ملی ایران در کارگروه بانکداری دیجیتال این وزارتخانه خبر داد و گفت: بانک ملی ایران نخستین بانکی است که نقشه راه بانکداری دیجیتال آن مورد تایید قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۶۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر عباس معمارنژاد در «ملی شو 4» با قدردانی از خدمات بانک ملی ایران در حوزه تولید محصولات و ارائه خدمات مبتنی بر بانکداری دیجیتال، اظهار کرد: در شرایطی که همه خدمات جهان و اقتصاد کشورها به سمت هوشمندی و دیجیتالی شدن حرکت می کند، نظام بانکی نیز به عنوان پایه ارائه خدمات مالی نباید از این روند عقب بماند.
وی با اشاره به این که از سال 1397 موضوع بانکداری دیجیتال به صورت جدی در وزارت امور اقتصادی و دارایی پیگیری شده است، از این که بانک ملی ایران پیشتاز پیاده سازی این پروژه بوده است، تشکر و خاطرنشان کرد: انقلاب صنعتی چهارم در حال رخ دادن است و در آن همه امور به سمت دیجیتالی شدن حداکثری حرکت خواهد کرد.
معمارنژاد با بیان این که در تحول بانکی دیجیتال، محصولات متناسب با نیاز و تجربه مشتری طراحی می شود، اظهار کرد: حتی در آینده نه چندان دور، موسسات غیرمالی نیز خدمات مالی و بانکی به مشتریان ارائه خواهند کرد.
او بانک های آینده را شرکت های فناورانه و دارای پروانه بانکداری خواند و با بیان این که «ملی پلاس» را می توان نمونه ای از این نوع بانکداری خواند، اظهار کرد: ارائه خدمات بانکداری دیجیتال در محیط فیزیکی، اقدامی جدی در مسیر بانکداری آینده است.
معاون وزیر اقتصاد با بیان این که اکنون باید در کنار اینترنت اشیا به اینترنت رفتارها نیز توجه کرد، گفت: باید بر اساس داده ها، رفتار مشتری را بشناسیم، تحلیل کنیم و بر اساس آن خدمات ارائه کنیم.
وی همچنین استقلال از مکان با استفاده از ابزارهای بانکداری دیجیتال و نیز هوشمندسازی کسب و کارها را الزامی خواند و گفت: تازه ترین اطلاعات نشان می دهد نه تنها مبلغ و تعداد تراکنش های شاپرکی در کل نظام بانکی افزایش قابل توجهی یافته، بلکه تا 92 درصد تراکنش ها در بانک ملی ایران نیز به صورت غیرحضوری انجام می شود و این به معنای اعتماد مشتریان به بانکداری الکترونیکی و دیجیتال است.