:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

اوضاع مرزها در کرونای جهش یافته، تردد مسافر از تمرچین ممنوع شد

آن طور که مسئولان گمرک ایران می گویند در حال حاضر با توجه به محدودیت های اعمال شده در جریان شیوع ویروس کرونای جهش یافته،بعد از محدودیت تردد مسافر در مرزهای چذابه و شلمچهف ممنوعیت در مرز تمرچین نیز اعمال شده است ولی از لحاظ تبادل کالا اغلب مرزها به روال قبل در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۱۶۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
اقتصادگردان- با شیوع ویروس کرونای جهش یافته(انگلیسی) اخیرا محدودیت هایی در مرز عراق اعلام و ایران تردد مسافر از مرز چذابه و شلمچه را ممنوع اعلام کرد.

پیگیری آخرین وضعیت مرزها از گمرک ایران با توضیحاتی از سوی سید روح الله لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - همراه بود.

توقف تردد مسافر از مرز تمرچین برای دو هفته

وی گفت که اخیرا در بخش مسافری مرز چذابه و شلمچه با عراق بسته شده است، همچنین محدودیت مسافری برای مرز تمرچین در پیرانشهر(آذربایجان غربی) اعمال شده که از امروز سوم اسفندماه به مدت دو هفته تردد مسافر از مرزهای تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت متوقف است.

لطیفی در رابطه با اوضاع تبادل کالا گفت که به غیر از دوغارون تقریبا هیچ یک از مرزها با محدودیت در جابجایی کالا مواجه نیستند و روال طبیعی خود را طی می کنند.

وی افزود: به دنبال انفحار اخیر در گمرک اسلام قلعه، همچنان ورود کالای جدید به مرز دوغارون  ممنوع است و کالاهای متوقف در مرز با اولویت کالاهای فاسدشدنی از سوی گمرک اسلام قلعه افغانستان پذیرش می شود.

سخنگوی گمرک گفت:در مرز عراق که محدودیت هایی برای جابجایی مسافر اعمال شده تبادل کالا صورت می گیرد اما برخی کالاها مانند سوخت به حالت حمل یک سره بوده ولی بخش دیگر به صورت ترانشیپمنت انجام می شود.

به گفته وی از مرز ماهیرود در خراسان جنوبی نیز با توجه به محدودیتی که از سوی افغانستان اعمال شده تا حدودی توقف وجود دارد؛ به طوری که حجم حمل کالا در هر کامیون افغان به ۵۰ تن کاهش داشته و این موجب افزایش تعداد کامیون های حامل کالا و به دنبال آن توقف کامیون ها در ورودی منجر شده است.