:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
با رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛

نمایشگاه فرش دستباف اصفهان افتتاح شد

بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد.
کد خبر: ۱۶۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
اقتصادگردان- مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان امروز (یکشنبه- ۳ اسفند ماه) در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اکنون بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف در حال برگزاری است و در این نمایشگاه، تمام چرخه تولید فرش دستباف از جمله صادرات، فروش، طراحان، نقاشان و رنگرزی ها و بافندگان حضور دارند.

علی یارمحمدیان افزود: این نمایشگاه از سوم تا هشتم اسفند ماه برپاست و بازدیدکنندگان می توانند به صورت تخصصی از آن بازدید کنند.  همچنین هنرمندان استانی و کشوری در این نمایشگاه حضور دارند و فرش های هنری خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند.

وی به تفاوت این نمایشگاه با سال های گذشته اشاره کرد و گفت: بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف در محل جدید نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار شده و بازدیدکنندگان از فضای مطلوب و آسایش دمایی به خصوص در شرایط کرونا بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان با بیان اینکه نسبت به سال گذشته با افزایش فضای کمی و کیفی نمایشگاه فرش مواجه هستیم، توضیح داد: شرکت های تولیدی و هنرمندان در فضایی بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع در این نمایشگاه حضور دارند و امیدواریم این نمایشگاه به رونق اقتصادی صنعت فرش کمک کند.

وی افزود: سال گذشته به دلیل کمبود فضای نمایشگاهی، حضور مشارکت کنندگان کمتر بود، اما با توجه به اینکه فضای نمایشگاه جدید اصفهان دو برابر محل قبلی است، علاوه بر افزایش تعداد مشارکت کنندگان، کیفیت برپایی نمایشگاه هم بیشتر شده است.

یارمحمدیان در خصوص بازدیدکنندگان نمایشگاه ها به خصوص در شرایط کرونا، اظهار کرد: نمایشگاه ها با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از نرم افزار ماسک برگزار می شود، همچنین به دلیل شرایط کرونا تنها بازدیدکنندگان تخصصی در نمایشگاه ها حضور دارند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا، درباره برنامه و تقویم نمایشگاه اصفهان برای سال آینده با توجه به شیوع کرونا، گفت: تقویم سال ۱۴۰۰ نمایشگاه تدوین شده و حتی قراردادهای این نمایشگاه منعقد شده است و  پایان فروردین ماه نخستین نمایشگاه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان افزود: با توجه به شرایط کرونا تاکنون حدود ۴۰ نمایشگاه تخصصی برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان به عنوان یک رویداد هنری و تجاری، در کنار خود میزبان رویدادهای جانبی بسیاری خواهد بود. از جمله این رویدادها برگزاری جلسه کمیته فرش دستباف اصفهان با رویکرد توسعه صادرات، بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های صادراتی استان اصفهان در نمایشگاه اکسپو دوبی، برندسازی و افزایش فروش فرش دستباف با تکیه بر ابزارهای نوین، نشست تخصصی کاربرد هنر در ارتباطات و نشست هم‌اندیشی مشترک صادرکنندگان فرش دستباف و صنایع دستی به شمار می‌رود که نقش تأثیرگذاری در تبیین نقشه راه حوزه فرش دستباف اصفهان و سراسر کشور ایفا خواهد کرد.

این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و علاقه مندان به بازدید از آن می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۹ روزهای سوم تا هشتم اسفندماه ۱۳۹۹ به محل دائمی برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت مراجعه کنند.