:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
معاون وزیر نیرو تاکید کرد

آمادگی مدیریت سیلاب در مناطق دارای سد

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در حال حاضر سدهای کشور آمادگی لازم برای مدیریت سیل را دارند و در صورتی که در اسفندماه بارش‌های مناسبی در کشور داشته باشیم، مخازن سدها نسبت به بارش‌ها مدیریت خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
اقتصادگردان- تقی زاده خامسی با بیان اینکه نگرانی از بابت سرریز شدن سدها وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط سدها می‌توانیم در صورت وقوع سیلاب‌ در نقاطی که سد وجود دارد در مخازن تسکین دهیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت کل مخازن سدها در کشور ۵۰.۵ میلیارد مترمکعب است، اظهار کرد: در حال حاضر درصد پرشدگی سدهای کشور  ۵۴ درصد است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه ورودی سدها در سال جاری تاکنون در مجموع ۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد، گفت: بیشترین کاهش ورودی در سد شمیل ونیان در استان هرمزگان و بیشترین افزایش در سد رئیسعلی دلواری در استان بوشهر است.

این صحبت‌ها در حالی است که رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی به تازگی با اشاره به اینکه احتمال وقوع بارش‌های رگباری در فصل‌های بهار و تابستان افزایش ‌پیدا می‌کند، اعلام کرد: در چنین شرایطی اگر سدها ظرفیت کافی نداشته باشند حتما سرریز می‌شوند.