:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

تزریق یکپارچه بی اعتمادی در بورس

یکسالی می شود که هر روز می گوییم وضعیت بورس عجیب شده و با کمک و اظهار نظرهای مسوولین این وضعیت عجیب تر می شود. زمستان سال 98 بود که مسوولین دولتی مردم را به بورس دعوت کردند و پس از آن شاهد بازدهی در حدود 310 درصدی در بازار بودیم اما؛ پس از آن بورس تهران وضعیت اصلاحی و نزولی چندماهه را پیش گرفت و درنهایت باعث شد بسیاری از سهامداران سرمایه خود را از بازارسرمایه خارج کنند و وارد بازارهای موازی کنند
کد خبر: ۱۶۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
خبراقتصادي - رقیه ندایی
در ابتدا باید گفت که آنگونه دولت مردم به بورس توسط دولت یک خطا بود و موجب شد افرادی با سواد مالی کم و یا متوسط وارد بورس شوند و ادعای حرفه ای بودن کنند. خرید و فروش سهام و یا سیگنال دادن توسط افراد بی تجربه موجب شد که بورس وضعیت ناگواری به خود بگیرد و از ماه مرداد، ما هر روز شاهد صف های فروش بسیار طویل در بازار باشیم.
صف های طویل بورسی برای فروش سهام تنها تقصیر سهامداران خرد بازار نبود بلکه در میان دولت و مسوولین نیزمقصر هستند و با عملکرد خود باعث شدند تمامی سهامداران نسبت به بورس بی اعتماد و یا کم اعتماد شوند و در نتیجه بی اعتمادی و چند عامل دیگر دست در دست هم داد و موجبات نزول بازار را فراهم ساخت.
بعد از عملکرد مسوولین به سازمان بورسی ها میرسیم که این سازمان طی یکسال کاری سه رئیس به خود دید. مصوبات شبانه و اجازه اظهارنظر تمامی ارگان های جامعه درخصوص بازارسرمایه و امثال این موارد وضعیت فعلی بازار را پدید ساخت. حال مهم ترین نکته برای بازگشت بازار را می توان جلب اعتماد سهامداران و پس از تزریق نقدینگی در این بازار دانست که اگر این موارد اجرایی شود درنهایت شاهد یک وضعیت معقول دربازار خواهیم بود.