:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رییس کل بیمه مرکزی

تنها از ۳۰ درصد ظرفیت بیمه کشور استفاده می‌شود

باید بیمه‌ها در افزایش پوشش بیمه‌ای تلاش بیشتری داشته باشندتنها از ۳۰ درصد ظرفیت بیمه در کشور استفاده می‌شود
کد خبر: ۱۶۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
خبراقتصادی- غلامرضا سلیمانی امیری روز شنبه در آیین گشایش شعبه انقلاب بیمه آسیا در اهواز بیان کرد: ۷۰ درصد جمعیت کشور می‌توانند از بیمه استفاده کنند اما هنوز برای پوشش بیمه‌ای این میزان جمعیت کاری نشده است.در سفر خود به خوزستان قصد داریم که دلیل پایین بودن نفوذ ضریب بیمه در این استان را آسیب شناسی ، و دلیل پایین بودن فرهنگ استفاده از بیمه را در این استان بررسی کنیم.
سلیمانی امیری ادامه داد: مدیران شعب و سرپرستی‌های بیمه در خوزستان باید تلاش بیشتری را برای پوشش بیمه‌ای در استان داشته باشند. وی با بیان اینکه صنعت بیمه در خوزستان باید جهش داشته باشد گفت: ضریب نفود بیمه در خوزستان ۰.۸ درصد است و از میانگین کشوری ۲.۶۶ بسیار پایین‌تر است. باید برای افزایش این میانگین نهایت تلاش در استان انجام شود.
رییس کل بیمه مرکزی افزود: در خوزستان در بحث بیمه شخص ثالث با مشکلی روبه رو نیستیم و باید از بیمه در بخش درمان و بیمه عمر بیشتر استفاده شود.
در حال حرکت به سمتی هستیم که شرکت‌های بیمه‌ای به دنبال گرفتن مجوز از بیمه مرکزی نباشند و طرح ها و ایده‌های نو و جدید را ارایه دهند. بیمه آسیا جایگاه نخست را در بین شرکت‌های بیمه‌ای در میزان سرمایه گذاری و انعقاد قرارداد و دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت دارد.طبق اعلام بیمه آسیا در کشور هفت میلیون بیمه گذار زیرپوشش این بیمه هستند و روزانه یکصد میلیارد ریال خسارت پرداخت می‌کند.رییس کل بیمه مرکزی در سفر سه روزه خود به خوزستان افتتاح چند طرح بیمه‌ای و بازدید از مراکز وابسته به بیمه را در برنامه خود دارد.
رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای باید در بخش بیمه عمر و زندگی، بیشتر سرمایه‌گذاری کنند، گفت: پوشش بیمه‌ای در بخش بیمه ثالث در کشور به خوبی انجام گرفته است.غلامرضا سلیمانی امیری روز یکشنبه در آیین گشایش بیمه تجارت نو در اهواز که با حضور مدیران عامل بیمه‌های مختلف برگزار شد بیان کرد: سرمایه‌گذاری و پوشش بیمه‌ای هر چه بیشتر در این بخش از بیمه نه تنها برای فرد مفید است برای شرکت بیمه‌ای نیز سودآور است و زیان کمتری را در این بخش پرداخت خواهد کرد.
وی با تاکید بر حرکت بیمه‌ها به سمت ترویج بیمه زندگی و عمر افزود" در ۲۰ سال گذشته به صورت مداوم و به طور میانگین بیمه‌ها در بخش پوشش بیمه زندگی و عمر رشد سرمایه‌گذاری ۳۸ درصد را داشته‌اند.وی همچنین گفت: حضور جوانان در صنعت بیمه می‌تواند موجب پویایی و رشد در این صنعت شود به همین منظور از نیروهای جوان در این صنعت بیشتر استفاده شود.
سلیمانی امیری بیان کرد: باید برای پوشش بیمه‌ای بیشتر در جامعه شرکت‌های بیمه‌ای بیشتر و جدیدتر با توان علمی و کارشناسی ایجاد کرد تا ضریب نفوذ بیمه را در سطح کشور افزایش دهیم.بیمه تجارت نو از شرکت‌های جدید بیمه‌ای است که از سال ۹۵ راه‌اندازی شده و ۱۵ نمایندگی در خوزستان دارد.۳۷هزار نفر در خوزستان زیرپوشش این بیمه هستند. بانک تجارت و نفت و گاز پارسیان و پست بانک از سهامداران این بیمه هستند.رییس کل بیمه مرکزی برای افتتاح چند طرح بیمه‌ای و بررسی وضعیت ضریب نفوذ بیمه در خوزستان از شامگاه جمعه سفری سه روز را به خوزستان آغاز کرد.