:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
روحاني: اگر می‌خواهید کسی را محاکمه کنید، من را محاکمه کنید

کسی را به خاطر پهنای باند نمی‌توانند محاکمه کنند دستور من بوده من را محاکمه کنید

رئیس‌جمهور با تشکر از وزیر ارتباطات تاکید کرد: وزیر جوان ارتباطات ما و همچنین وزیر سابق کار بزرگی کرده‌اند. کسی را به خاطر پهنای باند نمی‌توانند محاکمه کنند. دستور من بوده و اگر می‌خواهید محاکمه کنید من را محاکمه کنید
کد خبر: ۱۶۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
خبراقتصادي - حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت با اشاره به امکاناتی که فضای مجازی ایجاد کرده است، اظهار کرد: در این دوران کرونا، فضای مجازی به فضای تنفس برای مردم تبدیل شده است. در این ماه ها که ناچار بودیم به مردم بگوییم در خانه بمانید و کسب و کارهای خود را تعطیل کنید و به بچه ها گفته ایم به مدرسه و دانشگاه نروید. اگر این فضای مجازی نبود مردم چه کار می کردند و یا دانشجویان و دانش آموزان چگونه درس می خواندند و مردم در این شرایط سخت، چگونه سرگرم می شدند.
وی اضافه کرد: من در اینجا از وزیر ارتباطات تشکر می کنم. وزیر جوان ارتباطات ما و وزیر سابق کار بزرگی کردند. پهنای باند کار عظیم و افتخاری برای کشور است. نمی توانند کسی را برای پهنای باند محاکمه کنند. این دستور من بوده و اگر می خواهید محاکمه کنید من را محاکمه کنید. پهنای باند یعنی آزادی مردم در کسب و کار الکترونیک، یعنی از ثبت سفارش گرفته تا بانک مرکزی و گمرک و ورود کالا به انبارها همه را مردم ببینند. پهنای باند یعنی مبارزه با فساد و کسی نمی تواند با مبارزه با فساد مخالف باشد. اگر می خواهید کسی را برای مبارزه با فساد احضار کنید باید من را احضار کنید نه اینکه وزیر من را احضار کنید.
روحانی با تاکید بر اینکه همه وزرای ما در حال تلاش هستند عنوان کرد: فضای مجازی برای مردم شغل و کار درست کرده است، آموزش درست کرده و دبستان و دبیرستان و معلم و شاگرد را به هم متصل کرده است. البته مشکلاتی هم دارد، هیچ کسی منکر این نیست. خب حالا اگر وزیر راه ما آمده جاده و اتوبان درست کرده و در این جاده تصادف می شود آیا باید وزیر راه را بگیرند، مثلا بگویند چون جاده و اتوبان را بزرگ درست کردید ماشین ها با سرعت آمدند و تصادف کردند. آقای وزیر پاسخگو باش؟ نه آقا آن متخلف را باید بگیرید. پلیس باید مراقبت کند. آیا می توان وظیفه پلیس و دوربین را به گردن وزیر راه انداخت.
رئیس جمهور ادامه داد: هر کسی وظیفه ای و مسئولیتی دارد. جاده و اتوبان باید باشد. اتومبیل هم باید باشد. نمی شود اتومبیل را جمع کنیم و بگوییم وقتی اسب و قاطر و الاغ هست چرا ماشین بیاوریم که تصادف شود. بله اینها خطرش کمتر است اما بهره وری اش هم کمتر است. ما وقتی ماشین و ریل و هواپیما و فرودگاه می آوریم. ممکن است تصادف و تخلف هم صورت بگیرد. باید جلوی تخلف را بگیریم و فرهنگ سازی کنیم.
رئیس جمهور همچنین بیان کرد: در فضای مجازی هم درست مانند فضای حقیقی بعضی ها تخلف، سوءاستفاده و دزدی می کنند. بعضی ها ایمان جوان ها را هدف گرفتند. ما باید مراقبت کنیم. همانطور که رها کردن نادرست است بستن هم نادرست است. این موضوع راه دارد و برای آن مراقبت وجود دارد. اگر فضای مجازی نبود ما چطور بیماران کرونا را کنترل می کردیم. با همین اپلیکیشن ها این کار را انجام دادیم. فضای مجازی امروز به ما در بخش های مختلف و در سلامت و آموزش مردم کمک کرده، البته باید مراقبت ها را هم انجام دهیم.
رئیس دولت دوازدهم در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بودجه سال 1400 گفت: بودجه هفته آینده در مجلس بررسی می شود و من از همه می خواهم که بیایند درباره آن توضیح بدهند. بگویید بودجه عمومی که 841 هزار میلیارد تومان بوده و الان 1140 هزار میلیارد تومان شده چگونه و چقدر زیاد شده است. چه جوری بالا رفته؟ دوستان افزایش ها را توضیح بدهند و اینکه درآمدها و یا نفت چگونه بالا رفته را توضیح بدهند. وزرا و مسئولین و معاونان هم بیایند توضیح بدهند. این حق مردم است که بدانند. ظاهر بودجه به سرنوشت سال آینده دولت مرتبط است ولی در داخل آن سرنوشت اقتصادی مردم هم هست. اگر شاکله و اهداف بودجه به هم نخورد ما می توانیم با مجلس همکاری کنیم. ولی اگر بخواهد به این صورت جلو برود ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم.