:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

شرایط برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، برگزاری نمایشگاه بهاره ممنوع

اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که مجوز برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در مناطق زرد و نارنجی با شرایط مشخص صادر شده، اما برگزاری نمایشگاه بهاره ممنوع است.
کد خبر: ۱۶۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
اقتصادگردان- اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که "پس از وقفه‌ای نسبتا طولانی با عنایت ویژه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و دفتر رئیس جمهوری، وزرای صمت و کشور و نیز مجوز رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اجازه برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در مناطق زرد و نارنجی کرونا، نمایشگاه‌های تخصصی با هدف جهش تولید، توسعه صادرات و معرفی دستاوردها و تولیدات صنعتی، معدنی و کشاورزی ایران با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و نظارت گروه‌های غربالگری ستاد ملی کرونا و صرفا با حضور بازدیدکنندگان مدعو و متخصص برگزار می‌شود".

تاکید می‌شود برپایی نمایشگاه‌های فروش که معمولا توسط دستگاه‌ها در بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا و در جهت تنظیم بازار خصوصا بازار شب عید برگزار می‌شود از جمله نمایشگاه‌های بهاره تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه مجاز نخواهد بود.

پیش‌تر هم رئیس اتاق اصناف ایران از وزارت صمت خواسته بود که از صدور مجوز برای برگزاری نمایشگاه های پایان سال خودداری کند، چراکه نمایشگاه‌های بهاره سهم بازار اصناف را خواهند برد، آسیب بیشتری به صنوف وارد می‌کند و به دلیل تجمع در نمایشگاه‌ها، کنترل و رعایت پروتکل‌ها مشکل‌تر است.