:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

قیمت بلیت قطار برای نوروز ۱۴۰۰ گران نمی‌شود

معاون مسافری شرکت راه آهن با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی برای بلیت‌های ایام نوروز نداریم، گفت: در کوپه‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت، ۲۵ درصد قیمت صندلی‌های خالی از مسافران اخذ می‌شود.
کد خبر: ۱۶۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
اقتصادگردان- میرحسن موسوی امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه شرکت راه آهن و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بلیت قطار بیان کرد: از ابتدای شروع ویروس کرونا و با اجرای فروش فقط ۵۰ درصد ظرفیت هر کوپه قطار، بسیاری از خانواده‌ها اقدام به خرید ۲ کوپه برای به عنوان مثال یک خانواده چهار نفره می‌کردند و در واقع ۲ کوپه دو نفره خریداری می‌کردند در حالی که امکان حضور آنها در یک کوپه وجود داشت. وی ادامه داد: این امر موجب شد به دلیل تکمیل سریع ظرفیت امکان پاسخگویی به تقاضای مسافران با افزایش حجم تقاضا و فاصله گذاری اجتماعی نباشد، به هر حال در کوپه چهار نفره به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی دو نفر می‌توانستند ورود کنند و در کوپه‌های ۶ نفره هم سه نفر می‌توانستند ورود کنند. معاون مسافری شرکت راه آهن افزود: در این راستا طبق مصوبه شورای عالی ترابری، از ابتدای بهمن افزایش قیمت صندلی‌های خالی بلیت قطار برای کوپه‌های ۴ نفره که دو نفر اقدام به خرید بلیت کرده‌اند و برای کوپه‌های ۶ نفره که ۳ نفر از آنها استفاده می‌کنند افزایش یافت. موسوی اضافه کرد: افرادی که کوپه دربست خریداری کرده‌اند مشمول افزایش قیمت ۲۵ درصدی نمی‌شوند. وی اظهار داشت: این مصوبه از ابتدای بهمن ماه ابلاغ شد و اجرای آن از دو الی سه روزه آینده انجام می‌شود.

زیان ۱۸۵۰ میلیارد تومانی شرکت‌های ریلی از کرونا

معاون مسافری شرکت راه آهن اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور میزان یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان زیان به شرکت‌های حمل و نقل ریلی وارد شده است؛ شرکت‌های ریلی به خاطر حفظ نیروی انسانی و جلوگیری از تعدیل زیان بسیار زیادی دیده اند؛ از این یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان فقط ۹۴۰ میلیارد تومان توسط بانک‌ها در قالب تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.