:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
موسسه مطالعات دین و اقتصاد برگزار کرد رونمایی از کتاب روایت_یک_فروپاشی به کوشش رسول رئیس جعفری با مقدمه فرشاد مومنی

نسخه ویدیویی سخنرانی استاد علی رضاقلی ودکتر فرشاد مومنی/ فروپاشی رژیم پهلوی؛ رمزگشایی از درون

کتاب روایت_یک_فروپاشی به کوشش رسول رئیس جعفری با مقدمه فرشاد مومنی منتشر شده است. نسخه ویدیویی سخنرانی استاد علی رضاقلی ودکتر فرشاد مومنی به مناسبت رو نمایی از کتاب روایت یک فروپاشی تحت عنوان: فروپاشی رژیم پهلوی؛ رمزگشایی از درون
کد خبر: ۱۶۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
خبراقتصادی - نسخه ویدیویی سخنرانی  استاد علی رضاقلی ودکتر فرشاد مومنی به مناسبت رو نمایی از 
کتاب روایت یک فروپاشی تحت عنوان: فروپاشی رژیم پهلوی؛ رمزگشایی از درون

کتاب روایت_یک_فروپاشی به کوشش رسول رئیس جعفری با مقدمه فرشاد مومنی منتشر شده است.


قضاوت درباره عملكرد پهلوی مشکل است چون پای تجربه زیسته‌ به میان آمده؛تجربه‌ای که مطابق انتظارات نبوده و از همین رو، شرایط برای قیاس، غبارآلود است. سخن از کارنامه پهلوی دوم، نوعی خطر کردن است که صاحبش را در معرض قضاوت‌، تهاجم و گاه حتی تخاصم قرار می‌دهد اما کشور ما هنوز به بازخوانی تجربه‌های تاریخی‌اش نیاز جدی دارد تا جایی‌‌که هر خطر کردنی را موجه می‌کند. کتاب حاضر هوشمندانه به بازخوانی تجربه دوران پهلوی دوم می‌پردازد و بجای مقایسه دوران‌های گوناگون  جستجوی اسناد و منابع برای اثبات یا رد هر مدعایی، دلایل کژکارکردی نظام پهلوی را در لابه‌لای گفتارها و نوشتارهای کارگزاران دولت می‌کاود و بی‌کمترین قضاوت و تحلیلی، در برابر مخاطب می‌گذارد.
به بیان دیگر، ویژگی کتاب، عدم جانب‌داری، له یا علیه پهلوی است و از زبان کارگزاران اقتصادی آن دوره، دلایل بروز مشکلات منتهی به فروپاشی را بیان می‌دارد. مطالعه کتاب «روایت یک فروپاشی» هم از این منظر که تصورات و تخیلات موجود درباره حکومت پهلوی را تعدیل می‌کند و هم از این منظر که ریشه‌های سقوط یک قدرت منطقه‌ای را عیان می‌سازد، جذاب است.