:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
استاندار مرکزی:

به هیچوجه اجازه مصرف بیشتر مازوت در نیروگاه شازند را نمی دهیم

استاندار مرکزی گفت: به هیچ وجه اجازه مصرف بیشتر مازوت در نیروگاه حرارتی شازند را نمی دهیم.
کد خبر: ۱۶۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
اقتصادگردان- سیدعلی آقازاده هفتم بهمن ماه در چهارمین جلسه کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوای اراک بیان کرد: در جلسه گذشته نتیجه این شد که وزارت نفت هزار هکتار بین شازند و اراک جنگل کاری کند تا فشارهای ناشی از آلودگی صنایع کمتر شود. آبیاری قطره ای هزار هکتار موجود توسط وزارت نفت و هزار هکتار دیگر با مشارکت استان انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: اگر این مصوبه به خوبی اجرایی شود امسال به اندازه چند سال اخیر جنگل کاری را توسعه داده ایم و در واقع کار بزرگی است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه یکی از تصمیمات دیگر این بود که اجازه مصرف سوخت مازوت در نیروگاه داده شود، افزود: پیرو این تصمیم اعلام شد که احتمالا در بهمن ماه نیز شرایط آلودگی هوا ادامه داشته باشد و به نظر می رسد که تا پایان هفته این شرایط را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: باید یک میلیون و ۸۰۰ مترمکعب گاز برای نیروگاه تامین شود چون اگر کم شود اجازه مصرف بیشتر مازوت را نمی دهیم و در نتیجه کاهش تولید ۲۰۰ مگاواتی برق را شاهد خواهیم بود و در نتیجه با خاموشی روبرو می شویم.

آقازاده تصریح کرد: مصرف برق استان ۱۱۰۰ مگاوات است اما نیروگاه ۹۰۰ مگاوات تولید دارد و در واقع ۲۰۰ مگاوات از دیگر استان ها تامین می شود. در این راستا باید شرکت ملی گاز نیز همکاری بیشتری داشته باشد و میزان گازی که تخصیص می یابد قطع نکند.

وی گفت: به هیچ وجه اجازه مصرف بیشتر مازوت را نمی دهیم. گاز مورد نیاز نیروگاه برای تولید ۹۰۰ مگاوات برق باید تامین شود و همه تلاشمان این است که به مصرف گاز بازگردیم.