:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

موسسه رازی همواره در تنگنا و بحران به کمک سلامت جامعه آمده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با درخشان خواندن عملکرد موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از دهه های گذشته تا کنون، گفت: این موسسه نشان داد همواره در تنگنا و بحران به کمک جامعه آمده است.
کد خبر: ۱۶۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
اقتصادگردان- دکتر کامبیز بازرگان روز سه شنبه در آیین گرامیداشت نود و ششمین سالگرد تاسیس موسسه رازی که در سالن زنده یاد پروفسور میرشمسی موسسه برگزار شد، افزود: مفتخرم در سازمانی کار می کنم که موسسه رازی بخشی از آن است.

وی خطاب به محققان موسسه رازی اظهار داشت: شما امسال با ساخت واکسن کرونا کار بسیار بزرگی کردید و منتظر باشید در یکی ۲ هفته آینده با رونمایی از آغاز کارآزمایی بالینی واکسن کووید ۱۹ موسسه رازی، با مدیرانی مواجه شوید که به هر نحوی تلاش کنند خود را درکنار موسسه رازی بگنجانند.

وی گفت: صادقانه می گویم که در این مسیر کمترین تاثیر را داشته ام و هر چه بوده تلاش و همت مدیریت و تک تک همکاران موسسه رازی است اما امروز همه ما به این اتفاق مهم افتخار می کنیم.

بازرگان خاطرنشان کرد: موسسه رازی امروز نود و ششمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد و بدون شک یکی از نهادهای اثرگذار در سلامت مردم، این موسسه بوده است.

وی افزود: اکنون همه شاهد هستیم نهادی که همواره و در طول سال های متعدد در روزهای سخت در جهت حفظ سلامت جامعه حضور داشته و حافظ سلامت مردم بوده موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی است.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، موسسه رازی را یکی از پیچیده ترین موسسات این سازمان برشمرد و یادآور شد: این موسسه با ۲ بال پژوهش و تولید فعالیت می کند و تولیدات آن نیز به طور مستقیم با سلامت سر و کار دارد و جزء تولیدات با ریسک بالا محسوب می شوند.

وی گفت: پژوهش نیز در این مجموعه، پرمسوولیت و توسعه گرا است و به میزانی که پژوهش در جهت اهداف توسعه باشد، کارآمدی واحد توسعه در محصول نهایی بروز پیدا خواهد کرد.

بازرگان ادامه داد: بنابراین مدیریت موسسه رازی کاری آسان و ساده نیست و وظیفه ای بسیار پرمسئولیت است.

وی افزود: خداقوت می گویم به تمام مدیرانی که در این سال ها  در این مجموعه خدمت کردند و شاید یکی از دلایل تغییرات پیاپی مدیران موسسه رازی، این باشد که نگه داشتن ۲  هدف  متفاوت یعنی تولید و پژوهش در اوج، کاری سخت است.

وی با بیان اینکه موسسه رازی با تدوین یک استراتژی مناسب، مسیر خوبی را در پیش گرفته و نباید با اظهار نظرهای غیرکارشناسی و غش در رفتار، در ادامه این مسیر کارشکنی ایجاد کرد، تصریح کرد: اعمال این رفتارهای نادرست به طور قطع در سلامت دام، طیور،آبزیان و به طور مشخص و ویژه در سلامت انسان که موسسه رازی در آن نقشی ویژه دارد، اثری منفی به جای خواهد گذاشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهتمام ویژه دکتر اسحاقی رییس موسسه رازی در خصوص واکسن کرونا متعلق به این موسسه ادامه داد: شاهد بودم که چالش های بسیار زیادی چه از نظر تحریم و چه به لحاظ سایر موضوعات، پیش روی مدیریت موسسه رازی وجود داشت، گرچه عملکرد موسسه رازی در این موضوع درخشان بوده اما به خاطر داشته باشیم دستیابی به واکسن ویروس کووید ۱۹ در موسسه رازی که با یک تکنولوژی برتر در مقیاس جهانی و در مقیاس ملی ساخته شده است، نتیجه یک کار تیمی بوده و تمام کارکنان این موسسه با انجام درست وظایف خود در مرکز و شعب در این موفقیت مشارکت داشته اند.

بازرگان تاکید کرد: اداره کردن موسسه رازی در این شرایط خاص زمانی و موقعیتی، نیازمند همبستگی و همدلی تمام مجموعه با یکدیگر است زیرا موسسه رازی در چند ماه آینده برای خلق افتخاراتی دیگر، بیش از هر زمان دیگری نیازمند همراهی و اتحاد است.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید بر عملکرد درخشان موسسه رازی در حوزه سلامت انسان، دام، طیور و آبزیان تا به امروز، تصریح کرد: موانعی سبب شده تا  تصویر شفاف موسسه رازی دیده نشود و زحمات موسسه رازی در سایه فضای ابری پنهان مانده است.

وی تاکید کرد: امروز اما بار دیگر کارآمدی موسسه رازی  نشان داده شد که در تنگنا و فشار به کمک مردم می آید و این افتخاری بزرگ است.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی از سال ۱۳۰۳ کار خودرا در منطقه حصارک کرج با ساخت واکسن طاعون گاوی آغاز کرد.