:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

«خالصی» نماینده ایران در بانک جهانی شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی «مجتبی خالصی» را به‌عنوان نماینده ایران در بانک جهانی انتخاب کرد.
کد خبر: ۱۶۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
اقتصادگردان- کارنامه مدیریتی «مجتبی خالصی» نشان می‌دهد که وی از سال ۷۹ تا ۸۷ امور مربوط به همکاری مشترک ایران و بانک جهانی، اسکاپ، اکو، برنامه عمران ملل متحد، جایکا و بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی دیگر را در قالب برنامه‌ها، طرح‌ها، پروژه‌ها، هیات‌های اعزامی و همچنین نحوه تامین مالی آنها طی دوره مدیر کلی دفتر مطالعات اقتصادی و همکاری‌های بین المللی سازمان برنامه و بودجه را انجام داده است.
همچنین کارگاه‌های مشترک برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های بانک جهانی در کشور (از جمله کارگاه آموزشی «بودجه‌ریزی عملیاتی» با همکاری بانک جهانی، مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور) برگزار کرده است و دوره مدیر کلی دفتر مطالعات اقتصادی و همکاری‌های بین المللی سازمان برنامه و بودجه از  سال ۷۹ تا ۸۷ را طی کرده است.

پیگری امور مربوط به تامین مالی خارجی پروژه‌ها برای تصویب در کمیسیون و  شورای اقتصاد از جمله پروژه‌های مشترک با بانک جهانی طی دوره ریاست امور شورای اقتصاد در سازمان برنامه و بودجه از دیگر وظایف وی بوده است.
خالصی عضو کارگروه تهیه برنامه سه ساله مشترک ایران و بانک جهانی (سال‌های ۲۰۰۱-۲۰۰۳) بوده و دوره مدیر کلی دفتر مطالعات اقتصادی و همکاری های بین المللی سازمان برنامه و بودجه از  ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۷ را نیز سپری کرده است.

خالصی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در رشته اقتصاد کلان (بین الملل) به ترتیب از دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران و استرتکلاید انگلیس فارغ التحصیل شده است.
وی همچنین پیش از این ریاست روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی را نیز بر عهده داشته است.

انتصاب رییس جدید روابط عمومی وزارت اقتصاد

«فرهاد دژپسند» همچنین در حکم دیگری «پیمان میراب آستانه» را به سمت رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه منصوب کرد.

وزیر اقتصاد در این حکم مواردی چون «سیاست گذاری، برنامه ریزی و طراحی شیوه های مناسب برای پیشبرد برنامه ها، اهداف، راهبردها، سیاست ها، فعالیت ها و اقدامات اجرایی این وزارتخانه از طریق اطلاع رسانی و انعکاس به موقع  و هوشمند و ارایه عملکرد آنها»، «ایجاد زمینه برقراری حسن ارتباط بین مردم، فعالان اقتصادی و مسئولین»، «ارتباط با صاحب نظران، نخبگان و خبرگان اقتصادی کشور»، «هدایت و نظارت تخصصی بر فعالیت واحدهای روابط عمومی سازمان ها، موسسات وابسته و واحدهای استانی و ایجاد هماهنگی و تعامل بین آنها»، «همکاری با بخش خصوصی و تعاونی در فرآیند تصمیم سازی، تصمیم گیری و سیاست گذاری» و «تهیه و انتشار گزارش های عملکردی وزارت متبوع و موسسات وابسته» را به عنوان برخی از اولویت‌های برنامه‌ای مرکز روابط عمومی این وزارتخانه مورد تاکید قرار داده است.
براساس این گزارش «پیمان میراب آستانه» دارای مدرک تحصیلی دکترای مدیریت تولید و عملیات از دانشگاه شهید بهشتی است.