:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
زنگنه مطرح کرد:

امکان خرید صرفه‌جویی سوخت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی

وزیر نفت گفت:‌ باید با احیای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، امکان خرید صرفه‌جویی سوخت در کشور را ایجاد کنیم تا مصرف بدون اهرم‌های قیمتی کنترل شود.
کد خبر: ۱۶۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
اقتصادگردان- «بیژن زنگنه» امروز در حاشیه ششمین کنگره نفت و نیرو در جمع خبرنگاران ادامه داد: گازرسانی به زاهدان انجام شده و اکنون شبکه داخلی شهر در حال انجام است.

وی افزود: در زابل نیز گازرسانی انجام خواهد شد اما خط کنارک به چابهار به دلیل مشکل تامین ورق و اولویت طرح انتقال نفت گوره-جاسک دادیم مقداری به تعویق افتاده است.

زنگنه با بیان اینکه عوامل غیبی نمی‌گذارند ظرفیت نفت افزایش پیدا کند و این ماجرا ادامه دارد، گفت: باید ببینیم اراده دولت بر آنها غلبه می‌کند.

وی در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده نیز گفت: برای انتخابات کاندیدا نمی‌شوم.

وزیر نفت با بیان اینکه درباره رابطه مالی دولت و نفت در بودجه سال آینده مواردی مطرح شده است، افزود: این موارد نپخته است و روش‌های قدیمی است. بیشتر روش سرویس را گذاشتند تا هر کاری انجام دهند پولش را بگیرند. این روش موفق نمی‌شود و یکی دوسال بیشتر دوام نخواهد داشت.

وی در مورد نحوه کنترل مصرف انرژی در کشور ادامه داد: ماده ۱۲ باید برای بهینه‌سازی احیا شود تا ما بتوانیم صرفه‌جویی سوخت را از مردم بخریم. این روش غیرقیمتی است.