:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
سخنگوی صنعت برق:

صرفه جویی مشترکان، اعمال خاموشی را برطرف می کند

سخنگوی صنعت برق گفت: جداول منتشر شده توسط شرکت های توزیع نیروی برق سراسر کشور، برنامه خاموشی های احتمالی است که با صرفه جویی مشترکان خاموشی ها اعمال نخواهد شد.
کد خبر: ۱۶۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
اقتصادگردان- به گزارش روزسه شنبه ایرنا از پایگاه خبری شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) « مصطفی رجبی مشهدی» افزود: جداول خاموشی ها با توجه به آنکه در روزهای گذشته سوخت تحویلی به نیروگاه ها کاهش یافته بود، برای اطلاع هموطنان است تا بتوانند برای فعالیت های روزمره خود در صورت کمبود سوخت نیروگاه ها برنامه ریزی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که پیشتر اعلام شده، به دلیل محدودیت در تامین سوخت نیروگاه ها و افزایش مصرف گاز بخش خانگی، احتمال بروز خاموشی ها وجود داشت،زیرا نیروگاه های حرارتی کشور اغلب با گاز فعالیت میکنند.

به گفته رجبی مشهدی، چنانچه هموطنان در سراسر کشور دمای محیط خود را یک درجه کاهش و روشنایی های اضافی را خاموش کنند، مشکل تامین انرژی کشور (گاز و برق) حل خواهد شد و نیازی به اعمال خاموشی ها نیست.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: تاکنون به دلیل همکاری مردم، خاموشی در بخش خانگی اعمال نشده و باید در این زمینه از صنایع بزرگ، شهرکهای صنعتی و دستگاه های دولتی و خصوصی که برای کاهش مصرف انرژی همکاری کرده اند، قدردانی کرد.

روز گذشته معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: به دلیل افزایش مصرف گاز و محدودیت عرضه گاز به نیروگاه‌ها، احتمال اعمال خاموشی درتهران و مناطق شمالی کشور از فردا (سه شنبه) وجود خواهد داشت.

 «غلامعلی رخشانی‌مهر» روز (دوشنبه) در جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه‌ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی کشور در محل مرکز پایش صنعت برق افزود: پیش بینی شده مصرف گاز به‌ویژه در بخش خانگی و تجاری فردا به شدت افزایش یابد که همین امر عرضه گاز به نیروگاه ها را با محدودیت روبرو خواهد کرد.

وی افزود: احتمال می‌رود هفتم بهمن با محدودیت سه هزار مگاواتی روبرو شویم و بنابراین لازم است همه برنامه‌ریزی ها در این باره انجام شود.