:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
در هفته سی و هشتم پویش هر هفته #الف-ب-ایران انجام می‌شود؛

بهره‌برداری از ۲۳پروژه بزرگ آب و برق به ارزش ۶ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال

پویش #هرهفته_الف_ب_ایران فردا (سه‌شنبه) با ۲۳ پروژه به ارزش ۶ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال در چهار استان وارد سی و هشتمین هفته خود می‌شود.
کد خبر: ۱۶۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
اقتصادگردان- دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کرد.

این مرحله از پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور،  قطار سازندگی دولت «تدبیر و امید» زمین‌گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه‌اندازی این پویش به مردم قول داده بود تا پایان سال، هر هفته از پروژه‌های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند.

در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران مقرر است از ۲۵۰ پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری شود.

اهیمت این پویش به قدری بود که «حسن روحانی» رییس‌جمهوری، دهم تیرماه امسال در پیامی که به وزیر نیرو بابت این طرح، گفت: اقدام‌های برنامه‌ریزی شده در زمینه دو نیاز اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی‌مشکل از تابستان‌های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی در جهت استمرار بهره‌گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه‌ریزی اقتصادی و نگاه امیدوارانه به تابستان ۹۹ با وجود مواجهه با پاندمی کووید۱۹ و عدم دغدغه مردم برای قطعی آب یا برق در بیمارستان،  منزل یا محل کار از یک سو و بیان و تشریح لازم در پایان طرح‌ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دلگرم‌کننده از سوی دیگر، برای مردم ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود.  

اکنون این پویش به هفته سی و هشتم خود رسیده و قرار است فردا بهره‌برداری از ۲۳ پروژه بزرگ صنعت آب و برق به ثمر بنشیند.

بر اساس گزارش وزارت نیرو، در هفته‌های گذشته در قالب این پویش شاهد به ثمر رسیدن ۲۰۴ پروژه بزرگ صنعت آب و برق کشور بودیم و فردا ۲۳ پروژه دیگر در استان‌های قم، اصفهان، زنجان و سمنان به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد شد که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، مجموع پروژه‌های به ثمر رسیده از ابتدای امسال به عدد ۲۲۷ می‌رسد.

پروژه‌های این هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، هم برقی است و هم‌ آبی؛ ۲۰ پروژه در صنعت برق و سه پروژه در صنعت آب چهار استان کشور.

در استان زنجان دو پروژه برق‌رسانی، دو طرح بهینه‌سازی شبکه، دو پروژه ساخت خطوط و چهار پروژه تامین برق، در مجموع ۱۰ پروژه برای تامین بار متقاضیان جدید، تامین برق مشترکان شهرک‌های صنعتی، افزایش رضایت‌مندی مشترکان و کاهش خاموشی‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

اما در استان قم نیز با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو یک پروژه فاضلاب مسکن مهر، هفت پروژه تامین برق، ساخت یک نیروگاه برق‌آبی و یک نیروگاه خورشیدی، نصب و راه‌اندازی یک نیروگاه تولید پراکنده و اجرای یک پروژه توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های فشار ضعیف با هدف تامین برق و بهبود کیفیت توان و کاهش تلفات، تقویت شبکه فوق توزیع و بهبود پایداری شبکه افتتاح می‌شود.

همچنین پروژه تاسیسات نمک‌زدایی، اصلاح و بازسازی خط انتقال آب نابر و ساخت سه باب مخزن در استان اصفهان برای تامین آب شهرستان نوش آباد و شهر کاشان با اعتبار ۱۱۹.۵ میلیارد تومان قرار است به بهره‌برداری برسد.

برپایه این گزارش، تنها پروژه استان سمنان نیز پروژه آب‌رسانی به یک‌هزار و ۷۱۶ خانوار در ۱۱ روستای این استان است که با اجرای ۱۴.۱ کیلومتر خطوط انتقال و ۸۶۰ مترمکعب مخازن ذخیره آماده افتتاح شده است.

پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که از نیمه دوم سال ۹۸ برنامه‌ریزی و شروع شده تا با هدف امیدآفرینی و خلق انگیزه دستاوردهای افتخارآمیز در عرصه صنعت آب و برق از طریق آن به مردم معرفی شود.

وزیر نیرو ابتدای امسال، بهره‌برداری از ۲۵۰ پروژه صنعت آب و برق در سطح کشور را با سرمایه‌گذاری ۵۵ هزار میلیارد تومان در قالب پویش سراسری #هرهفته_الف_ب_ایران وعده کرده بود که با احتساب پروژه‌های فردا، در ۵۴ روز باقی‌مانده تا آخرین روز سال جاری ۲۳ پروژه بزرگ دیگر به بهره‌برداری می‌رسد تا امسال نیز عمل به وعده داده شده در این وزارتخانه عمل شود.