:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

قهرمانان ورزش مازندران به پویش «انرژی همدلی» پیوستند

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از آغاز پویش «انرژی همدلی» برای مدیریت مصرف بهینه برق در این استان و پیوستن تعدادی از چهره‌های شناخته شده استان به این پویش خبر داد و مشترکان شرکت توزیع برق مازندران را به پیوستن به این پویش دعوت کرد.
کد خبر: ۱۶۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
اقتصادگردان- پویش انرژی همدلی اقدامی اجتماعی برای مدیریت مصرف برق در سراسر کشور است که طی روزهای اخیر اداره کل مدیریت مصرف شرکت توانیر اجرای آن را آغاز کرد و به گفته فرامرز سپری در مازندران نیز به طور رسمی با پیوستن تعدادی از چهره‌های شناخته شده استان آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار کرد: اجرای این پویش تاکنون حمایت ورزشکان و قهرمانان رشته‌های ورزشی و دعوت آنان به مدیریت مصرف انرژی را در پی داشته داشت و امیدواریم که مشترکان نیز به این پویش مهم اجتماعی بپیوندند.

فرامرز سپری اظهار کرد: چهره‌های نامداری مانند کمیل قاسمی، عسگری محمدیان، جاسم دلاوری، حسن یزدانی، فرزان عاشورزاده و دیگر چهره‌های ورزشی تا کنون به این پویش پیوستند و امیدواریم در روزهای آینده بر تعداد این چهره‌ها و همچنین اقشار مختلف عادی که به این پویش می‌پیوندند افزوده شود.

این مسئول در تشریح دلایل ایجاد شرایط کنونی برق کشور با بیان این که حدود ۷۰ درصد گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: شاید بسیاری از شهروندان در ظاهر ارتباطی بین صرفه‌جویی در مصرف گاز با کاهش خاموشی‌های شبکه سراسری برق نبینند. اما این دو موضوع جدا از هم نیستند و کاملا با یکدیگر همپوشانی دارند.

وی افزود: افزایش شدید مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، تحویل گاز به نیروگاه‌ها را با محدودیت مواجه کرده و به ناچار در نیروگاه‌ها، سوخت مایع جایگزین گاز شده است. از طرفی با توجه به شرایط کرونایی، آلودگی هوا و محدودیت‌های تنفسی و به منظور تامین برق پایدار، مصرف انرژی کشور باید کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران تصریح کرد: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق می‌توان مصرف گاز نیروگاه‌ها را معادل ۷۰ میلیون مترمکعب کاهش داد که این صرفه‌جویی به طور کامل محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها را برطرف می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: در زمستان امسال قرار است با کمک مردم و همه بخش‌ها و تعامل با مسئولان، مدیریت مصرف انرژی انجام شود تا شرکت گاز نیز بتواند گازرسانی را بویژه به بخش خانگی در شرایط مناسب انجام دهد. با راهکارهای ساده‌ای مانند خاموش کردن یک لامپ اضافه و کاهش یک درجه‌ای دمای محیط به واسطه کم کردن شعله بخاری یا کاهش دمای ترموستات می‌توان میزان مصرف را تا ۱۰ درصد کاهش داد.

سپری خاطرنشان کرد: بررسی روند نقش مشترکان خانگی و تجاری در چرخه انرژی مصرفی کشور به خوبی نشان می‌دهد، اگر هر کدام از هموطنان تنها دمای هوای منزل و یا مرکز تجاری را یک درجه کاهش و یک لامپ اضافی نیز خاموش کنند، همه مشکل کشور در زمینه تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها حل خواهد شد.

مازندران دو شرکت توزیع برق شامل شرکت توزیع برق مازندران و شرکت توزیع برق غرب مازندران دارد. شرکت توزیع برق مازندران یک میلیون و ۵۴۰ هزار مشترک دارد که از این میزان حدود ۷۰ درصد آن معادل بیش از یک میلیون مشترک مربوط به بخش خانگی هستند.