:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰

تامين ٧٠ درصد تسهيلات نوسازى خودروها از طریق سیستم بانكى

وزير راه و شهرسازى با اعلام اين مطلب كه طول آزادراه ها تا پايان دولت دوازدهم به ٢٢ هزاركيلومتر افزايش مى‌يابد، گفت: ٧٠ درصد از تسهيلات نوسازى خودروها توسط تسهيلات بانكى انجام مى‌شود.
کد خبر: ۱۶۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
اقتصادگردان- محمد اسلامى وزير راه و شهرسازى در مراسم تحويل خودروهاى نوسازى ناوگان كرايه بين شهرى در سال ٩٩ ضمن اظهار خرسندى از تحقق وعدههاى دولت براى نوسازى ناوگان كرايه بين شهرى گفت: امروز نمايندگانى از رانندگان استان هاى كشور به شكل نمادين، کلید ماشينها را تحويل گرفتند كه نماد حركت مثبت و تحقق اهدافى است كه براى آن سرمايهگذارى شد.

وزير راه و شهرسازى تاكيد كرد: براى ما به عنوان مسئول حمل و نقل كشور هم ايمنى خودروها و الزامات ايمنى و هم تامین و توسعه زيرساختها و راهها از نظر استاندارد و ايمنى حائز اهميت است.

عضو كابينه دولت دوازدهم افزود: اگرچه در موضوعات اعلام شده مشكلاتى به دليل شرايط كرونا و كمبود منابع مالى وجود داشت، اما در اين سال‌ها تلاش بر اين بود تا با استفاده حداكثرى نسبت به بهينهسازى و توسعه زيرساخت، بهسازى و توسعه ناوگان در همه مدهاى حمل و نقل اقدام موثرى انجام بشود.

اسلامى توضيح داد: در طى اين سال‌ها تا پايان دولت دوازدهم طول خطوط ريلى ٥٠ درصد افزايش يافت. همچنين طول آزادراهها و بزرگراهها نيز افزايش مناسبى داشت.

وى افزود: تا پايان دولت طول آزادراه هاى كشور از ٢٢ هزار كيلومتر عبور خواهد كرد.

وزير راه و شهرسازى گفت: از ٢٨ هزار خودرويى كه در اين عرصه فعال است، عمر متوسط آن‌ها ١١ سال است. به لحاظ قانونى عمر ناوگان ١٠ سال عنوان شده است و هم اكنون با شور و شوق براى نوسازى ناوگان فعاليت مىكنيم.

اسلامى ادامه داد: امسال ٧٠٠ دستگاه خودرو تا پايان سال تحويل مىشود و بقيه نيز تا پايان سال آينده تحويل خواهد شد. این نشان مىدهد سن ناوگان به راحتى به زير سن مجاز خواهد رسيد و اين نهضت ادامه دارد.

وى خاطرنشان كرد: با توجه به منابعى كه سازمان راهدارى فراهم كرده است، ٧٠ درصد از تسهيلات نوسازى خودروها از طریق تسهيلات بانكى انجام مى‌شود.

اسلامى اعتمادسازى انجام گرفته را مناسب ارزيابى كرد و افزود: جابه جايى ٢٨ ميليون مسافر در سال و ٧.٥ ميليون سفر در سال، نشان از ارتقاي كيفيت دارد.

وى اظهاراميدوارى كرد: ان شاالله بتوانيم خودروهاى باكيفيتتر توليد کنیم تا هم براى رانندگان و هم مسافران سفر ايمن ايجاد شود.

اسلامى تصريح كرد: از گامهاى توسعهاى در تمامى عرصه ها، حمايت میكنيم.