:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

درخواست شرکت پست برای توزیع مرسولات نمایشگاه کتاب

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفت: به‌منظور توزیع بهتر مرسولات نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، رعایت استانداردهای بسته‌بندی مرسولات ضروری است.
کد خبر: ۱۶۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
اقتصادگردان- به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، حسین غضنفری با اشاره به این‌که تاکنون حدود ۱۹۶هزار سفارش توزیع از طریق پست از سوی خریداران کتاب ثبت شده است، بیان کرد: در صورت رعایت تمامی استانداردهای اعلام‌شده از سوی پست به برگزارکنندگان و ناشران کتاب، ارسال مرسولات با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

او با اشاره به این‌که برخی استانداردها مربوط به سفارش‌دهنده کتاب است که باید آدرس کامل به همراه کدپستی صحیح را درج کنند، اظهار کرد: ناشران نیز باید فاکتورها را به‌صورت خوانا و با نوار چسب بر روی پاکت یا بسته درج کنند.

او همچنین بر رعایت لفاف‌بندی صحیح و استفاده از پاکت‌ها و کارتن‌های استاندارد تاکید کرد و افزود: ثبت دقیق وزن نیز از دیگر ملزوماتی است که باید از سوی ناشران رعایت شود تا وقتی بسته وارد شبکه پستی می‌شود با مشکل مغایرت وزنی مواجه نشده و در اسرع وقت به چرخه توزیع سپرده شود.

پیش‌تر نیز حسن عمیدی، مدیرکل ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏روابط عمومی، دفتر مدیرعامل و امور استان‌های شرکت ملی پست در صفحه خود نوشته بود: «از چهارشنبه، یکم بهمن‌ماه همزمان با شروع نمایشگاه مجازی کتاب، روزانه هزاران بسته توسط شرکت ملی پست توزیع می‌شود. هرچند علی‌رغم تاکید ما و قیمت پایین کارتن مخصوص کتاب، برخی ناشرین از پاکت غیراستاندارد استفاده کرده‌اند، با کمک جعبه‌های پلاستیکی در رهسپاری سعی داریم خدمت باکیفیتی را ارائه کنیم.

خریداران کتاب توجه داشته باشند برای ارسال بهتر و سریع‌تر مرسولات آدرس‌دهی دقیق داشته باشند و کدپستی را حتماً درج کنند؛ ارائه شماره تماس برای هماهنگی هرچه بهتر بین گیرنده و ماموران پستی نیز یکی از موارد مهم است که خریداران نیاز است تا آن را رعایت کنند.»