:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد ریال از منابع بانک مهر ايران به مددجويان کميته امداد

بانک مهر ایران ۱۰۰۰ میلیارد ریال از منابع خود را براي پرداخت تسهيلات به مددجويان کميته امداد تخصيص داد.
کد خبر: ۱۶۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک مهر ایران در راستای ايفاي مسئوليت اجتماعي خود و به‌منظور تأمين کمک هزينه تجهيز مسكن مددجويان بي‌بضاعت با كميته امداد امام خميني(ره) تفاهم‌نامه‌ امضا كرد.
هدف از تفاهم‌نامه‌ای که به امضای دکتر مرتضی اکبری مديرعامل اين بانک و سيد مرتضي بختياري رئيس كميته امداد امام خميني(ره) رسيد، تأمين كمك هزينه تجهيز مسكن مددجويان بي‌بضاعت و همچنين توانمندسازي قشر آسيب‌پذير ساكن در مناطق محروم و كوهستاني است.
مدیرعامل بانک مهر ایران در آغاز مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: تفاهم‌نامه کنوني در راستاي مسئوليت اجتماعي بانک است و بانك بالغ بر ۱۰۰۰ ميليارد ريال از منابع خود را براي بهينه‌سازي سرويس‌هاي بهداشتي و تكميل خطوط لوله گاز خانه‌هاي مددجويان مناطق محروم كميته امداد تخصيص داده است. هر نفر ۳۰ ميليون ريال مي‌تواند دريافت كند و بالغ بر ۳۳هزار نفر مي‌توانند از اين وام بهره‌مند شوند. نرخ كارمزد آن ۴ درصد و مدت زمان آن نيز ۳۶ ماهه تعريف شده است.
اکبری درباره ضمانت مورد نیاز برای دریافت اين وام‌ها نيز گفت: مسئله ضمانت تسهيلات حل شده و بر عهده کميته امداد است. به همين علت خيلي سريع پرداخت خواهد شد. اميدوارم کاري که كميته امداد در مناطق محروم به كمك بانك مهر ايران انجام مي‌دهد، ماندگار شود و بخشي از دردها و آلام مناطق محروم را كاهش دهد، حداقل زيرساخت مردم در مناطق محروم اندكي بهتر شود.

پرداخت ۲۵۰هزار میلیارد ریال تسهیلات در ۱۰ ماه
مدیرعامل بانک مهر ایران در همین رابطه افزود: با همت همه همکارانم در شعب و ستاد و همچنین حمايت نهادهايي همچون کميته امداد و بنياد برکت، توانستيم بر اين چالش غلبه كنيم، به‌طوري كه به بيش از يك ميليون و ۸۵۰هزار تسهيلات پرداخت كرده‌ايم كه ارزش آن به ۲۵۰هزار ميليارد ريال مي‌رسد. با اينكه سال سختي بوده، اما از نظر مبلغ هدف سال خود را در طول ۱۰ ماه گذرانديم.
وی درباره رویکرد این بانک در حوزه پرداخت تسهیلات گفت: سعي کرديم بخشي از تسهيلات خود را در حوزه کارآفريني و توانمندسازي متمركز كنيم كه حدود ۵۰ درصد منابع بانك در اين حوزه به‌صورت تسهيلات پرداخت شده است. مابقي هم در حوزه‌هاي درمان، معيشت، ازدواج و... بوده است.
اکبری همچنین اظهار کرد: یکی از کارهاي بزرگي كه در دو سال گذشته انجام داده‌ايم، اين است كه با حمايت نهادهاي خيريه و عام‌المنفعه از جمله كميته امداد، بنياد بركت، بنياد مسكن و... در حوزه‌هاي اشتغال يا توانمندسازي افراد و همچنين بهينه‌سازي خانه‌هاي روستايي كارهايي انجام داديم. بر همين اساس تفاهم‌نامه‌اي با بنياد مسكن براي بهسازي خانه‌هاي روستايي داريم. تفاهم‌نامه‌اي براي اشتغال روستاييان با بنياد بركت داريم. همچنين دو تفاهم‌نامه بزرگ با كميته امداد در حوزه‌هاي معيشت و اشتغال‌زايي داريم. تا كنون ۳۵۰هزار نفر در دو سال گذشته توانسته‌اند از تسهيلات بانك مهر ايران به ارزش ۲۵۰هزار ميليارد ريال استفاده كنند.

مددجویان کمیته امداد نسبت به پرداخت تعهدات خود متعهدند
مدیرعامل بانک مهر ایران تصریح کرد: با اینکه برخي مي‌گويند مددجويان کميته امداد توان پرداخت اقساط تسهيلات خود را ندارند، اما ثابت شده اين افراد به بازپرداخت تسهيلات خود متعهد هستند. نسبت مطالبات اين بخش حدود ۲.۵ درصد است و از انتظار ما بسيار پايين‌تر است. با پيگيري ما و كميته امداد اين امكان وجود دارد كه اين نسبت به زير يك درصد برسد. البته ما در اين بخش پيگيري كمتري انجام مي‌دهيم تا فشاري بر مددجويان كميته امداد در اين سال سخت ايجاد شود.
اکبری با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد به سمت توانمدسازي مددجويان و پرداخت‌هاي مربوط به اشتغال رفته، اظهار كرد: بانك مهر ايران نيز توانسته در اين بخش نيز كمك كند. در صورتي كه سال آينده وضعيت اقتصادي كشور بهتر شود و منابع بانك نيز افزايش يابد، سعي مي‌كنيم نقش‌آفريني بيشتري در توانمندسازي مددجويان كميته امداد و اشتغال‌زايي آن‌ها داشته باشيم.

بانک مهر ایران تنها بانک ۱۰۰ درصد قرض‌الحسنه
در بخش دیگری از این نشست بختیاري، رئيس کميته امداد گفت: با تمام وجودم از کار بزرگي که امروز از سوي بانک مهر ايران انجام شده، تشكر مي‌كنم. بانك قرض‌الحسنه مهر ايران تنها بانكي است كه ۱۰۰ درصد قرض‌الحسنه است و اين مايه افتخار كشور اسلامي ماست. بانك مهر ايران در موارد زيادي براي توانمندسازي مددجويان كميته امداد به ما كمك كرده است، اعم از وام جهيزيه، اضطراري و... .
با بیان اینکه قرض‌الحسنه باعث برکت در زندگی می‌شود، افزود: پرداخت ۲۵۰۰ ميليارد تومان وام قرض‌الحسنه براي اشتغال و توانمندسازي مددجويان کميته امداد در طول سال پرداخت شده که اين عدد براي اين بازه زماني، زياد است.
پیش‌بینی من این است در سال ۱۴۰۰ با شغل‌هاي که براي مددجويان ايجاد شده و کمک‌هايي که از محل تبصره ۱۶ بانك‌هاي عامل پرداخت شده و همچنين كمك‌هايي كه از سوي بانك مهر ايران انجام شده، پيش‌بيني ما اين است ۲۰۰هزار خانوار را از تحت پوشش كميته امداد خارج كنيم زيرا اكنون خودشان داراي شغل هستند. اين يعني ۲۰۰هزار خانوار مي‌توانند روي پاي خود بايستند.

دست همه کارکنان بانک مهر ایران را می‌بوسم

توانمندسازی شامل دو رکن اشتغال و مسکن است. نهادهای مختلفی در این رابطه از ما حمايت کرده‌اند از جمله بانک مهر ايران كه در اين بخش به ما كمك زيادي كرده است. من به دكتر اكبري و همكارانشان در سراسر ايران دست مريزاد مي‌گويم و به خاطر گره‌هايي كه از زندگي مددجويان كميته امداد باز مي‌شود، دست تك‌تك كاركنان اين بانك را مي‌بوسم. از طرف خودم، مجموعه كميته امداد و ولي نعمتان عزيزمان از مديرعامل بانك مهر ايران و همكارانشان در سراسر كشور سپاسگزاري مي‌كنم.