:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
با امضای 3 تفاهم‌نامه محقق می‌شود:

توسعه فناوری‌های آب و انرژی و ایجاد زیست بوم هوشمندسازی ناوگان حفاری شتاب می‌گیرد

با امضای سه تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، پارک علم و فناوری شریف و یکی از شتابدهنده‌ها زیرساخت‌های توسعه فناوری‌های آب و انرژی، حمایت از تجاری سازی محصولات شرکت‌های فناور و ایجاد زیست‌بوم هوشمندسازی ناوگان صنعت حفاری ایران توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۱۶۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
اقتصادگردان- در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سه تفاهم‌نامه همکاری با حضور مهدی شریف‌زاده دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عابدپور  مدیر یکی از شتابدهنده‌ها، حسین سالاریه معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان و مجید دهبیدی‌پور رییس پارک علم و فناوری شریف با هدف توسعه فناوری‌های آب و انرژی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های انسانی در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه فناوری آب و انرژی و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف بعنوان نخستین تفاهم‌نامه همکاری، با هدف استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها برای توسعه فناوری، نوآوری و کسب و کارهای دانش‌بنیان در حوزه انرژی منعقد شد.

این همکاری با محوریت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه انرژی و تجاری‌سازی، خدمات و توسعه بازار و محصولات آن‌ها به امضای مهدی شریف زاده و مجید دهبیدی پور رسید. شناسایی و ایجاد هسته های فناور و تبدیل آن‌ها به شرکت های دانش بنیان در حوزه انرژی، حمایت از تجاری سازی محصولات شرکت های فناور و نوآور در حوزه انرژی، توسعه بازار محصولات و خدمات شرکت های فناور و نوآور در حوزه انرژی، از محورهای این تفاهم‌نامه است.

پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، ضمن شناسایی هسته های فناور و استقرار آنها در پارک مطابق با اولویت های فناورانه ستاد، حمایت و هدایت هسته های فناور در مراحل پیش رشد، رشد و توانمندسازی، جهت دهی، ارزیابی و نظارت مستمر بر هسته های فناور در مسیر تجاری سازی را دنبال می‌کند.

همچنین در راستای ایجاد زیست‌بوم هوشمندسازی ناوگان صنعت حفاری ایران با هدف شکل دهی و شتابدهی به استارتاپ های فناورانه، تفاهم نامه میان ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی، شرکت ملی حفاری ایران و یکی از شتابدهنده‌ها منعقد شد.

شکل دهی و شتابدهی به استارتاپ های نرم افزاری و سخت افزاری فناورانه، شناسایی موضوعات اولویت دار و تلاش برای رفع آن‌ها به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و صنایع خلاق از محورهای این تفاهم‌نامه همکاری است.

علاوه بر آن تفاهم‌نامه همکاری ستاد آب و انرژی و بنیاد ملی نخبگان به منظور بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی به امضای شریف‌زاده و سالاریه رسید.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، این تفاهم نامه همکاری برای پشتیبانی از پژوهشگران دوره پسادکتری ویژه متقاضیان طرح شهید دکتر چمران بنیاد ملی نخبگان برای هم‌افزایی و بهره گیری از ظرفیت های مشترک منعقد شد.