:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

افتتاح یا آغاز ساخت ۲۸۲ پروژه عمرانی و اقتصادی کلاله در دهه فجر

فرماندار کلاله گفت که در دهه فجر امسال ۲۸۲ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغال‌زا با اعتبار هزار و ۳۵۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در مناطق شهری و روستایی این شهرستان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۶۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
اقتصادگردان- محمد ابراهیمی تودرواری اظهار داشت: با افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها علاوه بر بهره‌مندی مردم کلاله، برای ۲۰۰ نفر از جوانان و جویندگان کار این شهرسان نیز فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی افزود: از مجموع پروژه‌های دهه فجر شهرستان کلاله، ۲۴۳ طرح آن با هزار و ۹۶ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۳۹ پروژه با ۲۶۲ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده نیز آغاز خواهد شد.

ابراهیمی تودرواری اضافه کرد: مجموع اعتبارات هزینه شده برای پروژه‌های آماده افتتاح کلاله و نیز اعتبارات پیش بینی برای طرح‌های کلنگ‌زنی این شهرستان در دهه فجر امسال نسبت به سال گذشته ۳.۵ برابر افزایش دارد.

فرماندار کلاله، شبکه توزیع و نصب انشعابات آب روستای "اجن سنگرلی"، نوسازی و بهسازی ۳۵۰ واحد مسکونی روستایی، ساختمان اداره بهزیستی، مرغداری گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای، احداث هفت فقره آب بندان خاکی و اجرای آسفالت روستای سوار بالا به قوشه چشمه را از مهمترین پروژه‌های آماده بهره‌برداری این شهرستان در دهه فجر امسال برشمرد و ادامه داد: در این ایام، عملیات نوسازی و بهسازی ۳۵۰ واحد مسکونی روستایی و بازسازی پل تخریب شده صالح آباد در سیل اخیر نیز شروع می‌شود.

وی همچنین یادآور شد که از سال ۹۲ تا دهه فجر امسال در مجموع، سه هزار و ۱۰۰ پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی با اعتبار هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرستان کلاله اجرایی شده است.

تودرواری گفت: با اجرای این پروژه‌ها که در بخش‌های مختلف "کشاورزی، راهسازی، مسکن و طرح هادی روستایی، برق، گاز، آبرسانی روستایی، منابع طبیعی، کمیته امداد و بهزیستی، مدرسه سازی، توسعه مراکز بهداشت، ورزشی و واحدهای خدماتی" انجام شده، برای ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.