:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس اتحادیه قنادان اهواز عنوان کرد

اخراج پرسنل قنادی‌ها به دلیل مشکلات مالی ، افزایش چند برابری مواد اولیه قنادی

رئیس اتحادیه قنادان اهواز با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه قنادی گفت: به سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف برای تغییر نرخ‌نامه مراجعه کرده‌ایم و تمامی آنالیزهای قیمتی را ارائه داده‌ایم اما تا به حال هیچ خبری از تغییر نرخ‌نامه نشده است.
کد خبر: ۱۶۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
اقتصادگردان- سیامک جعفری با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای صنف قنادان، اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت معیشت مردم با مشکلاتی مواجه شده است و از طرفی، قیمت‌ها به صورت روزانه افزایش می‌یابند؛ زمانی مردم نسبت به خرید شیرینی قنادی اقدام می‌کنند که پول در جیب‌شان اضافه باشد. وقتی که مردم توان برآورده کردن مایحتاج اولیه خود را ندارند، شیرینی برای آن‌ها یک جنس فانتزی محسوب می‌شود.

وی در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه قنادی گفت: متأسفانه بعضی از مواد اولیه قنادی مانند روغن افزایش قیمت بسیار زیادی داشته است اما نرخ‌نامه از تیرماه امسال اصلا تغییری نکرده است؛ حلب ۱۶ کیلویی روغن مارگارین که مخصوص قنادی است، از ۱۴۰ هزار تومان به ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و نایاب نیز شده است.

رئیس اتحادیه قنادان اهواز افزود: بسیاری از کارگاه‌های قنادی در اهواز به دلیل نبود روغن، کارگاه‌های خود را تعطیل کرده‌اند.

جعفری ادامه داد: به سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف برای تغییر نرخ‌نامه مراجعه کرده‌ایم و تمامی آنالیزهای قیمتی را ارائه داده‌ایم اما تا به حال هیچ خبری از تغییر نرخ‌نامه نشده است.

وی بیان کرد: ما ورشکسته شده‌ایم؛ اتحادیه قنادان به شورای حل اختلاف تبدیل شده است و ما قاضی دعاوی بین طلب‌کاران مالی از قنادان شده‌ایم.

رئیس اتحادیه قنادان اهواز گفت: در موردی مشاهده کرده‌ایم کارگاه قنادی‌ای که ۳۸ پرسنل داشته است به دلیل مشکلات مالی، ۲۷ نفر را اخراج کرده و پرسنل کارگاه به ۹ نفر کاهش یافته است.

جعفری تصریح کرد: خروجی تمامی جلساتی که در خصوص مشکلات قنادان با مسئولان برگزار شده، صفر بوده و وعده‌ها در حد حرف و بدون عمل بوده است.