:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
فلاحی:

سوءمدیریت دلیل شرایط کنونی بازار سرمایه است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دلیل شرایط کنونی بازار سرمایه سوءمدیریت مسئولین این حوزه است، اظهار کرد: البته مردم نیز با بی احتیاطی و عدم توجه به تخصص لازم برای این حوزه اموال اصلی خود را فروختند و پول آن را وارد این بازار کردند و در نتیجه آسیب دیدند.
کد خبر: ۱۶۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
اقتصادگردان- احمد حسین فلاحی با اشاره به شرایط نابسامان بازار سرمایه گفت: ابتدا تا پایان این موضوع را به دلیل سوءمدیریت می دانم، پیگیری های این مدت نمایندگان مجلس و گزارش هایی که در این حوزه به مجلس ارائه شده حاکی از این است که دلیل شرایط کنونی بازار سرمایه سوءمدیریت است، آقای قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع اشاره کرده است.

وی افزود: متاسفانه مسئولین حوزه توان مدیریت این بازار را نداشتند، ما شاهد این مهم بودیم که نقدینگی مردم در این بازار جمع شده بود و این تجمع نقدینگی یک فرصت طلایی ایجاد می کرد که ما آن را به سوی مسیر توسعه و تولید در کشور هدایت کنیم، ولی به دلیل اینکه مسئولین این حوزه فاقد مدیریت اقتصادی بودند اکنون شاهد این شرایط هستیم.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: کارشناسان اقتصادی یکی دیگر از علل وضعیت کنونی بورس را ورود بانک ها به این بازار می دانند، بانک ها نباید به این بازار ورود پیدا می کردند، من نیز این موضوع را عامل دیگری برای مشکل کنونی این بازار می دانم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اشاره کرد: البته مدیران بورس نیز از ابتدا تردید داشتند که بتوانند شرایط این بازار را مدیریت کنند، به همین دلیل به مردم توصیه می کردند که سرمایه اصلی خود را وارد این بازار نکنید، ولی مردم با بی احتیاطی و عدم توجه به تخصص لازم برای این حوزه اموال اصلی خود را فروختند و پول آن را وارد این بازار کردند و در نتیجه آسیب دیدند.

فلاحی در پایان اضافه کرد: اکنون به نظر می سرد اگر مدیریت صحیحی برای ساماندهی این بازار شکل بگیرد و بتوانند باری دیگر اعتماد مردم را بازگردانند که البته کار مشکلی است، این بازار می تواند فرصت خوبی را رقم بزند.