:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

توسعه اقتصاد مردمی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید با استفاده از فرصت همکاری نزدیک بین دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، اقتصاد مردمی و بخش خصوصی نفت را توسعه دهیم.
کد خبر: ۱۶۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
اقتصادگردان- محمد باقر قالیباف امروز در حاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه، نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: مایه افتخار و خوشحالی بود که  این نمایشگاه با محوریت تولید داخلی و نوآوری و خلاقیت شرکت‌های ایرانی و نیروهای با تجربه‌ای که در صنعت نفت شکل گرفته و تحولات اساسی ایجاد می‌کنند، برگزار شد.

وی با بیان اینکه بازدید از این نمایشگاه افتخارآمیز و غرور آفرین بود، افزود: «ای کاش این اقدامات از دهه‌های گذشته آغاز می‌شد و و با سرعت بیشتری ادامه پیدا می‌کرد. اکنون نیز نیاز بیشتری احساس کردیم تا با سرعت ادامه دهیم، زیرا همانگونه که مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با سران سه قوه مطرح کردند باید پیشران‌های اقتصادی و از همه مهمتر صنعت نفت به عنوان پیشران مهم اقتصاد مورد توجه باشد.

قالیباف در ادامه گفت: شعار ما می‌توانیم باید باور درونی ما باشد تا بتوانیم در این بخش‌ها حمایت جدی از صنتعگران انجام دهیم.

وی افزود: پارک‌های فناوری در این زمینه شکل گرفته و پارک فناوری می‌تواند تاثیرگذار باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرمت‌های مشخصی برای قراردادهای نفتی وجود دارد، اما نیازمند این هستیم که بخش فاینانس و سرمایه که از نیازمندی‌های مهم بخش‌های مختلف و به ویژه نفت هستند به طور کامل بومی شوند.

به گفته قالیباف، همکاری نزدیک بین دانشگاه‌ها و مجموعه فنی شرکت‌های دانش بنیان با هدف توسعه اقتصاد مردمی و بخش خصوصی باید شکل بگیرد.