:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

قرارداد ١٤٠ میلیارد تومانی ساخت ۵ فروند شناور راهنمابر امضا شد

قرارداد طراحی و ساخت ۵ فروند شناور راهنمابر فولادی در بنادر شمالی کشور به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان به امضای سازمان بنادر و دریانوردی و یک شرکت صنعتی دریایی رسید.
کد خبر: ۱۶۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
اقتصادگردان- عصر امروز (شنبه) تفاهم‌نامه طراحی و ساخت ۵ فروند شناور راهنمابر فولادی در بنادر کشور به امضای سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا رسید.  

ارزش این سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

مراسم امضای این تفاهم‌نامه در ساختمان دادمان و با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، اکبر ترکان مشاور رییس جمهوری، سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء و تعدادی از فعالان صنعت کشتیرانی و دریانوردی انجام شد.

هم چنین در مراسم امروز تفاهم‌نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه علم و صنعت به امضای محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، انجام پژوهش‌ در زمینه علوم دریایی و بندری، رفع موانع و مشکلات تولیدات صنایع بندری و رفع سایر مشکلات و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت سازمان بنادر و دریانورد برای موضوع تحصیلات تکمیلی در دستور کار قرار گرفت.

مقرر شده است تا دانشکده علوم بندری و دریایی در دانشگاه علم و صنعت تاسیس شود.

در سال جهش تولید و در اجرای منویات رهبر انقلاب در حمایت از تولید داخل و سیاست‌های ابلاغی ستاد اقتصاد مقاومتی همچنین در جهت اجرا و پیاده‌سازی قانون حداکثر استفاده از تولید داخل و حمایت از صنایع دریایی کشور،  قرارداد طراحی، ساخت و تحویل ۵ فروند شناور راهنمابر فولادی برای بنادر شمالی کشور و قرارداد طراحی، ساخت و تحویل پنج فروند شناور راهنمابر آلومینیومی برای بنادر جنوبی کشور در مجموع به میزان سه هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال با هدف ارتقای توان عملیات دریایی کشور بین سازمان بنادر و دریانوردی و دو شرکت صنعتی دریایی منعقد شد.