:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تامین مالی ۴۰۰ میلیون دلاری بانک پارسیان درپروژه ملی پالایش گازبیدبلند

در مراسم آغاز بهره برداری از طرح عظیم پالایشگاه گاز بیدبلند رئیس جمهور، وزیر نفت، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند از تلاش بانک ها و بانک پارسیان در تامین مالی این پروژه قدردانی و تشکر کردند.
کد خبر: ۱۶۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
اقتصادگردان- در این پروژه ۳/۴ میلیارد دلار هزینه شده است که از این رقم، مبلغ ۲/۲ میلیارد دلار آن از محل منابع صندوق توسعه ملی و با عاملیت سندیکای بانک‌ها تامین شده است و سهم بانک پارسیان از تامین مالی ۲/۲ میلیارد دلاری صورت گرفته توسط بانک‌های عامل۴۰۰ میلیون دلار بوده است تامین مالی که منجر به اجرای موفق طرح توسط پیمانکاران، مهندسان و مدیران  و کارگران ایرانی شد و سالانه ۷۱۰ میلیون دلار به ظرفیت صادراتی ایران خواهد افزود و میزان فروش آن در داخل کشور نیز ۱/۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

پالایشگاهی که مدیرعامل شرکت ملی گاز آن را تحقق رویای ۱۱۰ ساله صنعت نفت می‌داند قرار است پرونده فلرهای گازی در ایران را برای همیشه ببندد و از اثرات زیست محیطی آن جلوگیری کند.

رئیس جمهوری فلرهای گازی را از دغدغه های رهبری اعلام کرده و می گویند: «این افتتاح مهم که برای آن بالغ بر ۳ میلیارد دلار هزینه شده تمام فلرهای گازی را که در هوا می سوخت را جمع آوری می کند و آلایندگی محیط زیست را کاهش می دهد که صرفه جویی ارزی بالایی را دارد. به خاطر دارم در همان روزهای نخست که به عنوان رییس جمهور دولت یازدهم انتخاب شده بودم یکی از نکاتی که رهبری آن را مورد تاکید قرار دادند همین مساله فلرهای گازی بود و در آن روز به ایشان اعلام کردم که برای این مشکل طرحی داریم که با افتتاح آن این مشکل تقریبا رفع خواهد شد.»