:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
استاندار هرمزگان:

ردیف بودجه ویژه برای حمایت‌ از طرح‌های پرورش ماهی و میگو اختصاص یابد

استاندار هرمزگان تاکید کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس در سال آینده ردیف بودجه ویژه برای حمایت‌ از طرح‌های پرورش ماهی و میگو اختصاص دهند.
کد خبر: ۱۶۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
اقتصادگردان- فریدون همتی جمعه شب در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان که با حضور رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: باید به استعدادهای موجود در دریا توجه داشته باشیم و هرچه بیشتر از اقتصاد دریا محور حمایت کنیم.
وی شیلات را یکی از ظرفیت‌ها و استعدادهای مهم هرمزگان برشمرد و بیان داشت: تقاضای بسیاری برای سرمایه گذاری در زمینه پرورش میگو در هرمزگان وجود دارد که یکی از بزرگترین آن‌ها سایت جدید هشت هزار هکتاری در شهرستان بندرلنگه است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: به طور جد پیگیر فعال شدن این سایت پرورشی هستیم  چرا که چرخه بزرگی از اشتغال در استان از طریق این طرح ایجاد خواهد شد.
همتی همچنین در این نشست خواستار سیاست‌گذاری تامین آب شرب مناطق ساحلی از طریق آب شیرین کن ها شد و گفت: در استان هرمزگان با تلاش گسترده، آب شیرین کن ها برای تامین آب شرب وارد مدار شده‌اند.
وی بیان داشت: تامین آب شرب شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر به صورت پایدار از طریق آب شیرین کن ها، آب سدهای شهرستان میناب برای شرب و رونق کشاورزی در این منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به انجام مطالعه احداث ۶ سد جدید در هرمزگان، تصریح کرد: با ساخت و بهره‌برداری از این سدها می‌توانیم سطح بیشتری از اراضی کشاورزی در هرمزگان را فعال کنیم که موجب افزایش اشتغال و تثبیت جمعیت به ویژه در مناطق روستایی خواهد شد.
وی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۴۵ درصد مردم هرمزگان در روستاها زندگی می‌کنند، باید شرایط و اشتغال مناسب را برای آنان ایجاد کنیم و به همین منظور از ردیف بودجه توسعه سواحل مکران و توازن منطقه‌ای، احداث سدهای جدید در هرمزگان در راستای مهار آب و توسعه اشتغال‌زایی از طریق کشاورزی آغاز خواهد شد.
استاندار هرمزگان، توسعه کشت گلخانه‌ای را یکی دیگر از اقدام‌های مهم در این استان برشمرد و افزود: صنعت گلخانه‌ای نیز باید به طور جدی مورد حمایت قرار گیرد.
همتی همچنین در این نشست یادآورشد: با تلاش‌های صورت گرفته، میزان تولید محصولات در بخش کشاورزی و صنعت و همچنین صادرات محصولات تولیدی در استان هرمزگان در سالجاری افزایش یافته است.