:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

امکان ثبت شرکتهای تعاونی به شکل غیرحضوری

با آغاز به کار سامانه جامع هوشمند بخش تعاون کشور مدت زمان ثبت شرکتهای تعاونی کاهش یافته و متقاضیان بدون مراجعه حضوری به ادارات کار می توانند به شکل آنلاین مدارک خود را ارسال و خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
کد خبر: ۱۶۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
اقتصادگردان- محمد کبیری - معاون تعاون وزیر کار با اشاره به راه اندازی سامانه جامع بخش تعاون درباره مزایای آن اظهار کرد: سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون با تلاش و اهتمام معاونت تعاون وزارت کار در شهریورماه سال گذشته با هدف بهبود فضای کسب و کار تعاونی‌ها رونمایی شد و آغاز به کار کرد.

وی افزود: با آغاز فعالیت سامانه، تعاونگران بدون مراجعه حضوری به ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی و پرداخت هزینه، می توانند تغییرات تعاونی را به صورت خودکار به ثبت برسانند.

به گفته معاون وزیر کار، سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون در راستای تاکید وزیر کار و تحق اصل شفافیت به منظور شفاف سازی عملکرد مدیران تعاونی و با هدف ارائه خدمات الکترونیک به مدیران، بازرسان، اعضای شرکتها و اتحادیه های تعاونی و متقاضیان تشکیل تعاونی راه اندازی شده است.مراحل تشکیل تعاونی تا صدور موافقت نامه تشکیل از این طریق و به شکل غیرحضوری فراهم شده و افراد بدون مراجعه حضوری به ادارات کار، خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

کاهش مدت زمان ثبت شرکتهای تعاونی

کبیری درباره مدت زمان ثبت شرکتهای تعاونی و نحوه ثبت نام و عضویت در این سامانه توضیح داد: فرایند ثبت تعاونی ها در این سامانه از ۷۰ روز به ۵ روز رسیده که گام بزرگی در جهت کاهش زمان ثبت شرکتهای تعاونی به شمار می رود و متقاضیان برای تکمیل اطلاعات اعضا، شاغلین، صورت های مالی و مجوزهای شرکت ها و اتحادیه های تعاونی باید به نشانیhttps://taavoni.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

معاون امور تعاون وزیر کار ادامه داد: ارتقای خدمات الکترونیک، ارسال آنلاین مدارک مجامع تعاونی ها از طریق سامانه به سامانه ثبت اسناد با هدف جلوگیری از بروکراسی های اداری و ایجاد پنجره واحد برای دریافت مجوزهای لازم از دستگاههای مربوطه از مهمترین مزایا و دستاوردهای راه اندازی سامانه هوشمند بخش تعاون کشور است.

ارسال و صدور آگهی مجامع عمومی به شکل آنلاین

به گفته وی متقاضیان می توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات کار کلیه مراحل ثبت و تشکیل تعاونی و تایید اصالت مدارک مورد نیاز در سامانه و افتتاح حساب برای واریز سرمایه را از این طریق دنبال کنند.

کبیری از دیگر دستاوردهای سامانه را تایید متقاضیان تشکیل تعاونی از روی کد ملی و سیستم شاهکار تلفن همراه (شبکه احراز هویت کاربران)،فراهم شدن زمینه ارسال و صدور آگهی دعوت مجامع عمومی به اعضا، امکان مکاتبه با مدیران و بازرسان و اعضای تعاونی به شکل آنلاین و همچنین ثبت اخطارهای قانونی در سامانه بدون مراجعه فیزیکی عنوان کرد.