:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
کریمی:

بورس کالا به محلی برای رانت و فساد تبدیل شده است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بورس کالا که باید محلی برای تامین نیاز واحدهای صنعتی باشد، به محلی برای رانت و فساد تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۶۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
اقتصادگردان- دکتر علی اکبر کریمی دوم بهمن ماه در ۱۶۹ مین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت برگزار شد، اظهار کرد: در این سفر از ۱۱ واحد صنعتی در ساوه، زرندیه، اراک و فراهان بازدید صورت گرفت و تمامی موارد و مشکلات مطرح شده در جلسات کمیسیون به صورت مفصل دنبال می شود.

وی تصریح کرد: مشکلات موجود در حوزه تامین مواد اولیه پتروشیمی و فولاد در این سفر مطرح شد که بخش عمده آن به بورس کالا بر می گردد. در واقع بورس کالا به محل رانت و فساد در کشور تبدیل شده است.

کریمی با اشاره به تامین منابع مالی و سرمایه در گردش و جرایم مالیاتی و تامین اجتماعی به عنوان دیگر مشکلات صنایع استان مرکزی، گفت: با مصوبه سران سه قوه امکان بخشودگی جرائم تامین اجتماعی فراهم شده است و با تسویه اصل بدهی به مدت یک سال، کل جرائم و در صورت تقسیط سه ساله اصل بدهی، ۵۰ درصد جرائم بخشوده می شود.

در این جلسه نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به پیگیری نقشه آمایش صنعتی در استان، اظهار کرد: کمیسیون بنا دارد با جدیت موارد و مشکلات را در حوزه خودرو، پتروشیمی و ... دنبال و پیگیری کند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی افزود: تمامی موارد مطرح شده در جریان این سفر در تهران با حضور مسئولان امر دنبال می شود.

در این جلسه نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه این سفر برای بررسی و رسیدگی به مشکلات صورت گرفته است، گفت: مسلما هدف، دخالت در امور اجرایی نیست ولی لازم است که مشکلات شنیده شود تا بهترین تصمیم اتخاذ شود.

حجت الاسلام محمد سبزی با تاکید بر توجه به نیروی انسانی و اخراج برخی از پرسنل و مشکلات موجود در این راستا در استان مرکزی افزود: از بیرون که نگاه می شود ساوه و زرندیه را شهرستان هایی صنعتی و کشاورزی می دانند و مردم از استان های دیگر برای کار به این مناطق سرازیر می شوند که چالش های خاص خود را به همراه دارد.

وی با اشاره به کمبود آب در شهرستان زرندیه، افزود: سرمایه گذاران به دلیل نزدیکی این شهرستان به تهران به زرندیه سرازیر می شوند اما با کمبود آب روبرو هستیم و لازم است که تدبیری برای این شهرستان صورت گیرد.