:
كمينه:۱۴.۹۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
صادقی نیارکی:

می‌توان عقد "تولید زیرکلید" را برای هپکو اجرایی کرد

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: می توان عقد تولید زیر کلید را برای هپکو اجرایی کرد.
کد خبر: ۱۶۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
اقتصادگردان- مهدی صادقی نیارکی دوم بهمن ماه در جریان سفر به استان مرکزی که به همراه اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی انجام شد، در حاشیه بازدید از شرکت هپکو بیان کرد: ثبت سفارش ماشین آلات راهسازی در رنج کاری هپکو از آذرماه ۱۳۹۶ ممنوع شده است، همچنین براساس ماده ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون امور معادن، اجازه واردات ماشین آلات مستعمل با ۵ سال کارکرد وجود داشت که آنهم سال گذشته ممنوع شد.

وی با تاکید بر اینکه به اندازه کافی و وافی دولت متعهد به حمایت از جلوگیری از واردات کالاها و ماشین آلاتی که امکان ساخت آن در داخل کشور وجود دارد، است، گفت: هپکو با مسئله مالکیت روبرو بود که خوشبختانه حل شد، همچنین با بدهی انباشته مواجه است که مانع فعالیت تجاری این شرکت شده است.

صادقی نیارکی با اشاره به عقد تولید زیرکلید ، بیان کرد: براساس این عقد، بانک می تواند سرمایه در گردش را برای یک بنگاه اقتصادی فراهم کند و محصول هم تحویل بگیرد، عقد تولید زیرکلید برای هپکو حتما باید با کمک یکی از بانک های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی یا وزارت کار انجام گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان راهداری کشور خواستار همکاری با هپکو در زمینه خرید ۲۰۰ دستگاه و نوسازی ماشین آلات مستعمل است، اما از هپکو می خواهد که قیمت تولید و زمان تحویل را مشخص کند.

معاون امور صنایع وزارت صمت تاکید کرد: در حال حاضر تمام اراده دولت و حاکمیت بر این است که کالایی که توان ساخت آن در داخل کشور وجود دارد، به هیچ عنوان وارد نشود و حتما این رویکرد ادامه می یابد، تنها نیاز است که کمک برای تامین سرمایه در گردش برای به چرخش درآمدن چرخ تولید در هپکو صورت گیرد.