:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
معاون دفتر روحانی:

امروز، روزی تاریخی برای صنعت نفت و گاز ایران است

معاون دفتر رئیس جمهوری با اشاره به آغاز بهره برداری از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، گفت: مراحل نصب و راه‌اندازی ابَرپروژه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس و همچنین تامین داخلی بسیاری از تجهیزات آن، در روزگار ‎تحریم به سرانجام رسید و اینک در روزی که ترامپ، بانی ظالمانه‌ترین تحریم‌های ضد ایرانی، از قدرت کنار رفته، نمادهای ایستادگی ایران چون بیدبلند خلیج فارس، یک به یک سر بر می‌آورند.
کد خبر: ۱۶۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
اقتصادگردان- علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

«‏امروز، یک روز تاریخی برای صنعت نفت و گاز ایران است. ابَرپروژه‌ی ‎بیدبلند خلیج فارس، جهش بالابلند وطن در تولید، استفاده از فرصت‌ها و گشایش‌ها، و ایستادگی در برابر تحریم‌هاست. آرزوی دیرین تبدیل گازهای مشعل به خوراک پالایشگاه، در دولت دوازدهم تحقق یافت.

‏۸۲ درصد پالایشگاه گازی ‎بیدبلند خلیج‌فارس در دولت تدبیر و امید، بنا شد، پروژه‌ای دوستدار ‎محیط زیست که در فرصت مغتنم ‎برجام، اعتبار و تجهیزات اساسی‌اش تامین شد و در ایام ‎تحریم، هرگز بر زمین نماند و نماد ایستادگی در ‎جنگ اقتصادی شد و در ۲۰۲۰ به عنوان سومین ابرپروژه‌ جهان معرفی گردید.

‏مراحل نصب و راه‌اندازی این ابَرپروژه و همچنین تامین داخلی بسیاری از تجهیزات آن، در روزگار ‎تحریم به سرانجام رسید و اینک در روزی که ترامپ، بانی ظالمانه‌ترین تحریم‌های ضد ایرانی، از قدرت کنار رفته، نمادهای ایستادگی ایران چون بیدبلند خلیج فارس، یک به یک سر بر می‌آورند.»