:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
معاون وزیر صمت:

به چشم انداز تولید سالانه تولید فولاد دست می یابیم

معاون وزیر صمت گفت: زنجیره تولید فولاد در کشور به توازن خود نزدیک می شود تا بتواند چشم انداز تولید سالانه فولاد کشور را محقق کند.
کد خبر: ۱۶۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
اقتصادگردان- "وجیه‌الله جعفری" امروز دوم بهمن ماه در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گل‌گهر سیرجان، افزود: با پیشرفت فولادی که در کشور از جمله منطقه گل‌گهر صورت گرفته و ایجاد زیرساخت‌ها، برداشت های سنگ‌آهن و واردات مواد اولیه، به چشم انداز تولید سالانه ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: شرکت های منطقه گل‌گهر سیرجان، به عنوان یکی از نقش آفرینان مهم در تکمیل و توسعه زنجیره تولید فولاد در کشور، نیاز است که اثرگذاری خود را بیشتر کند تا با نگاهی ملی به مقوله تولید فولاد، نقش ملی داشته باشد.

جعفری اکتشاف را مقوله ای مهم در حوزه معدن دانست و گفت: با توجه به اهمیت اکتشاف در معادن، از شرکت هایی همچون گل‌گهر انتظار است اکتشاف مواد معدنی را در سایر نقاط استان نیز در دستور کار خود قرار دهند تا از این طریق در توسعه و کمک به مناطق محروم نیز اثرگذار باشند.

وی اظهار کرد: توسعه زیرساخت های صنعتی و معدنی در سال های اخیر به خوبی صورت گرفته که مثال عینی آن انتقال آب از خلیج فارس به منطقه سیرجان و سپس فلات مرکزی ایران است. اما باز هم نیاز به توسعه بیشتر است چرا که افزایش زیرساخت‌ها می تواند در تحقق چشم اندازهای تولید و صنعت موثر باشد.