:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
تقی پور انوری:

تقویت زنجیره های تولید، شکوفایی اقتصادی را در پی دارد

رئیس کمیته صنعت کمیسیون صتایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوان زنجیره های تولید در داخل را تقویت کرد، با توجه به دانش بومی کشور شکوفایی اقتصادی به سرعت طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ محقق خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
اقتصادگردان- رضا تقی‌پور انوری روز پنجشنبه دوم بهمن در جریان بازدید از شرکت کمباین سازی ایران در اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشور ظرفیت های بالایی در زنجیره صنعت دارد و هر روز که پیش می‌رویم با تکمیل نرم افزارها و هم افزایی صنایع داخلی، تولیدات برای داخل و صادرات نیز رو به افزایش است.

رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بتوانیم این زنجیره های تولید داخلی را تقویت کنیم، با توجه به دانش بومی کشور مطمئن هستیم شکوفایی افتصاد به سرعت طی سال های آتی محقق خواهذ شد.

تقی پور بیان کرد: نمونه این ظرفیت ها در شهرستان‌های استان مرکزی نیز مشاهده شده است.

سفر کمیسیون به استان مرکزی جنبه تشریفاتی ندارد

سیداحمد رسولی نژاد نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز گفت: گذشته از یک برنامه سفر به مناطق آزاد و بازدید از کارخانجات صنعتی مناطق آزاد، اولین سفر رسمی استانی کمیسیون صنعت مجلس به استان مرکزی صورت گرفت.

نائب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سفر چند بخش دارد تصریح کرد: بخشی از اهداف این سفر در استان به صورت بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسه با مقامات استان و بررسی مشکلات بخش صنعت انجام می گیرد و بخش دیگر، ملی است که در تهران در جلسات رسمی کمیسیون با حضور مقامات مریوطه از جمله وزرا، بانک‌مرکزی، گمرک و... مشکلات مشاهده شده در استان، بررسی و پیگیری شده و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

رسولی نژاد بیان کرد: این سفرها جنبه تشریقاتی ندارد و هدف ما کاری است و به جد دنبال حل مشکلات بخش صنایع کشور هستیم، البته بخش های دیگر نیز از جمله معدن و اصناف به این کمیسیون مربوط می شود که کمیسیون به جد در جهت حل مشکلات آنها اقدام خواهد کرد.