:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
وزیر صمت عنوان کرد:

تولید لوازم خانگی در کشور ۴۹ درصد رشد یافته است

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: آمار تولید انواع لوازم خانگی در کشور از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۸ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۶۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
اقتصادگردان- علیرضا رزم‌ حسینی روز پنجشنبه ۲ بهمن در جریان سفر یک‌روزه خود به قم، ضمن بازدید از گروه صنعتی پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد و در حاشیه افتتاح‌ نخستین خط رباتیک تولید انواع یخچال و فریزر در واحد صنعتی پاکشومای قم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: تحریم‌ها باعث شد که بخش تولید لوازم خانگی کشور با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده در واردات این محصولات، روند رو به رشدی پیدا کند و در برخی از اقلام نسبت به دوران قبل از تحریم، رشد تولید لوازم خانگی داخلی صد در صد افزایش داشته و این اتفاق بسیار خوبی در حوزه صنعت است.

وی افزود: همچنین بخش ساخت داخل درتامین قطعات مورد نیاز تولید لوازم خانگی بسیار افزایش داشته ‌است و درحال حاضر بیش از ۴۰ درصد قطعات به کارگیری شده در تولید لوازم خانگی کشور، داخلی سازی شده و از این راه تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه حتی اگر تحریم ها هم برداشته شود رشد این بخش ادامه پیدا می کند، تصریح  کرد: فعالان بخش تولید لوازم خانگی به دنبال بازارهای جدیدی در منطقه هستند و فرصت بسیار خوبی در عرصه لوازم خانگی ایجاد شده است و امیدواریم که برند ایرانی بتواند جایگاه خود را در کشورهای منطقه باز کند.

وی اظهار کرد: جهش خوبی در تولید لوازم خانگی ایرانی به وجود آمده است و قیمت‌های آن روز به روز درحال کاهش است و امیدواریم برند ایرانی این محصولات بتواند جایگاه خود را در میان بازارهای کشورهای منطقه و جهان بیش از پیش باز کند.

وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در این بخش،‌ ادامه داد: در بخش تامین ورق های مورد نیاز تولید انواع لوازم خانگی و تولید خودرو تمهیداتی اندیشیده شده‌ است تا این موارد به سرعت، به موقع و با قیمت مناسبت به واحدهای صنعتی تحویل داده شود، بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد این اتفاق عملیاتی شده است و هم ورق و هم مواد پتروشیمی مورد نیاز ساخت محصولات داخلی با سهولت بیشتری تامین می‌شود.