:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
نوبخت خبر داد

اختصاص ۱۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۵۲ پروژه در خراسان رضوی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۰۵ میلیارد تومان برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده که ۳۳۹ میلیارد آن تاکنون پرداخت شده و پرداخت مابقی اعتبارات آن باید پیگیری شود.
کد خبر: ۱۶۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
اقتصادگردان- محمدباقر نوبخت صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در سفرهای استانی علاوه بر فرصتی که برای مدیران فراهم می‌شود تا مشکلات و مسائل خود را بیان کنند، فرصتی دیگر برای مسئولین کشور فراهم می‌شود تا برنامه‌ای برای سیاست‌های خود در جهت توسعه کشور که همگام با توسعه‌های استانی رقم می‌خورد، داشته باشند.

وی افزود: در سفرهای پیشین رییس جمهور، هیات وزیران و بنده به خراسان رضوی ۱۱۷ پروژه و اعتباری بالغ بر ۳۳۷۴ میلیارد تومان برای توسعه خراسان رضوی در نظر گرفته شده بود که از این رقم ۴۰۶۷ میلیارد، معادل ۱۲۱ درصد اعتبار در نظر گرفته شده اختصاص یافته و ۶۰۹ میلیارد تومان دیگر نیز باید پرداخت شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص مصوبات این جلسه خاطرنشان کرد: ۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۰۵ میلیارد تومان برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده که ۳۳۹ میلیارد آن تاکنون پرداخت شده و پرداخت مابقی اعتبارات آن باید پیگیری شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: سال گذشته برای انجام و بهره‌برداری ۸ هزار واحد مسکن به نیازمندان این استان متعهد شدیم. عمده اولویت دولت روستاها است و عدالت نیز حکم می‌کند که به آنان توجه کنیم. حاشیه شهر مشهد درست است که به لحاظ جغرافیایی جزو شهر محسوب می‌شود اما ۲ هزار واحد به نیازمندان حاشیه شهر مشهد اختصاص دادیم. این در حالی است که برای نیازمندان برخی از استان‌ها فقط ۲ هزار واحد احداث می‌کنیم. انتظار داشتم در سفر امروزم به مشهد کلید ۲ هزار واحدی که برای حاشیه شهر مشهد در نظر گرفته بودیم را تحویل دهیم. پول آن آماده بود، چه شد که ۲ هزار واحد حاشیه شهر مشهد آماده نشد؟

نوبخت تصریح کرد: معتقدیم حاشیه شهر مشهد به قدری اهمیت دارد که نیازمند ردیف بودجه مستقلی است. پول آن آماده بود و انتطار داشتیم این ۲ هزار واحد را امروز تحویل دهیم. اگر موانعی وجود دارد هرچه سریع‌تر رفع شود تا در سفر آتی به مشهد ۲ هزار واحد اختصاص یافته به نیازمندان حاشیه شهر مشهد را تحویل دهیم.

وی گفت: متاسفانه تعدادی از استان‌ها و مراکز استان‌ها با پدیده مهاجرت مواجه هستند. وضع زندگی مردم در استان سیستان و بلوچستان از نظر معیارهای جمهوری اسلامی قابل قبول نیست. محله به محله این استان را به نمایندگان ادارات کل بنیاد مسکن سایر استان‌ها دادیم تا به زودی احیا شود. دولت مشکلی برای اختصاص ردیف بودجه مستقلی برای حاشیه شهر مشهد ندارد. وظیفه خود را نسبت به حاشیه شهر مشهد انجام خواهیم داد اما اگر هر یک از استان‌ها ردیف دیگری برای حاشیه‌های شهر خود دریافت کنند مخالفتی برای ردیف مستقلی نداریم. حاشیه شهر مشهد چه ردیف مستقلی داشته باشد یا نداشته باشد، مورد توجه قرار خواهد گرفت و آمادگی تخصیص مناسبی برای آن داریم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: به جز مصوبه دیگری که در این جلسه داشتیم، حدود ۱۲۰ پروژه برای خراسان رضوی در نظر گرفتیم که اگر رقمی معادل ۱۴۹۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دهیم می‌توانیم جهش تولیدی را شاهد باشیم و ۸۵۶۰ فرصت شغلی مستقیم و بیش از ۲۶ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم می‌تواند برای این استان حاصل شود. تلاش خواهیم کرد تخصیصاتی در این خصوص به استان در نظر گرفته شود. انتظار دارم برای سفر آتی بتوانیم ۴ هزار واحد باقیمانده برای نیازمندان، ۲ هزار واحد حاشیه شهر مشهد، ۵۲ پروژه و پروژه‌هایی که برای جهش تولید برنامه‌ریزی شده است را بهره‌برداری کنیم.

نوبخت اظهار کرد: خدارا شاکرم به تمام وعده‌ها عمل شد و افتخار ما این است که کاری انجام دهیم تا مردم بتوانند از ثمرات آن استفاده کنند. تمام این اتفاقات در زمان حضور یک انسان ظالم، ناپاک و شرور رقم خورد که دستش به خون سرداران ما آغشته است و امیدواریم آنچه که بر او گذشته است آغاز راهش باشد و خدا از او انتقام بگیرد، چرا که این یک وعده الهی است و به انجام آن ایمان داریم.

وی تاکید کرد: رژیم آمریکا تلاش داشت که چرخ توسعه در ایران را متوقف کند و در داخل نتوانیم کشور را اداره کنیم. برنامه‌ای که برای ما در نظر داشت خودش به آن گرفتار شده است. رژیم آمریکا انتظار داشت در داخل خیابان‌هایمان آشوب به پا کنیم اما در حال حاضر دقت کنید که مرکز کدام کشور به حکومت نظامی تبدیل شده است؟