:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

عملیات اجرایی طرح توسعه مجموعه صنعتی کانی گداخت مرودشت آغاز شد

عملیات اجرایی طرح توسعه مجموعه صنعتی کانی گداخت سه شنبه با حضور عنایت الله رحیمی استاندار فارس در مرودشت آغاز شد.
کد خبر: ۱۶۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
اقتصادگردان- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این آیین بیان داشت: با بهره‌برداری از این طرح که ظرفیت تولید سالانه سیلکون جامد آن ۶ هزار تن است و با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال راه‌اندازی خواهد شد، برای بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

حمیدرضا ایزدی، در باره موارد کاربردی این طرح تولیدی گفت: سیلکون جامد گرید متالورژی در صنایع آلیاژی آلومینیوم برای تولید سیلان‌ها و پلیمرهای سیلیکونی، تهیه پلی سیلیکون برای ساخت سلول‌های خورشیدی، صنایع نیمه هادی، الکترونیک و همچنین تولید باتری‌های سیلیکون مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی، با اشاره به تحقق شعار جهش تولید در واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان مرودشت، افزود: در این شهرستان ۱۸۳ واحد دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی وجود دارد که با سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار میلیارد ریالی، زمینه اشتغال ۶ هزار و ۸۵۶ نفر را ایجاد کرده‌اند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس همچنین بیان کرد: در شهرستان مرودشت ۲۰۴ جواز برای تاسیس واحدهای صنعتی صادر شده که این تعداد واحد با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال و ایجاد زمینه اشتغال برای سه هزار و ۶۳۱ نفر راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته ایزدی، در این شهرستان ۲۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی ۱۹۵ میلیون تن فعالیت دارد که برای آنها ۲۵۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و ۳۵۶ نفر در آن مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: همچنین در شهرستان مرودشت، چهار فقره پروانه اکتشاف و ۶ گواهینامه کشف با سرمایه‌گذاری چهار و نیم میلیارد ریال و ذخیره ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن صادر شده است.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.