:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رییس‌کل بیمه مرکزی در هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه عنوان کرد:

عرضه بیمه‌‌نامه منابع‌انسانی در سال 1400

شرکت‌های بیمه به‌منظور کاهش مدیریت ریسک در بخش منابع انسانی، در سال 1400 بیمه‌نامه منابع ‌انسانی را به بازار عرضه خواهند کرد.
کد خبر: ۱۶۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
اقتصادگردان- به گزارش روابط‌عمومی بیمه کوثر، رییس‌کل بیمه مرکزی، در هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد منابع‌انسانی، ضمن بیان این مطلب، خاطرنشان‌کرد: با توجه به شعار بیمه مرکزی «هر سال، هر شرکت یک محصول بیمه‌ای» و برگزاری این همایش با رویکرد منابع‌انسانی، امید است شرکت‌های بیمه با بهره‌مندی از افراد متخصص، کارشناسان و نیز تحلیل‌گران بخش منابع‌انسانی در سال آینده یک محصول پربازده و سوداور را در این عرصه طراحی و به بازار عرضه کنند.
غلامرضا سلیمانی ریسک منابع‌انسانی را موضوعی بسیار مهم و پیچیده دانست و تصریح‌کرد: اکنون مهم‌ترین مساله در سطح جهان بحث منابع‌انسانی است چرا که موضوعی پر از ابهام، حادثه و نااطمینانی است.
وی با بیان اینکه با آغاز موج چهارم انقلاب صنعتی مساله رشد مغزافزارها مطرح شده است، گفت: در این دوره مساله انسان‌ها، هوشمندسازی، خلاقیت و کارآفرینی محوریت قرار گرفته است.
رییس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه مرکز ثقل و محور اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان، منابع‌انسانی است، اظهار کرد: منابع‌انسانی دارایی‌های نامشهودی است که ارزش و ریسک‌پذیری بسیار پیچیده و بالایی دارد.
غلامرضا سلیمانی یکی از وظایف اصلی مدیران را مدیریت دارایی آن شرکت برشمرد و تاکید کرد: دارایی اصلی هر شرکتی منابع‌انسانی آن است که با مدیریت در یک ارتباط ساختاری، سازمانی و منسجم بسترهای دستیابی به اهداف فراهم می‌شود.
وی ارزش‌گذاری منابع‌انسانی را بسیار سخت و ارزشمند دانست و گفت: در این زمینه شایسته است که میزان مهارت، وفاداری سازمانی، تحصیلات، نهادینه شدن در ساختار کارکنان و نیز ریسک‌های پس از خروج آن‌ها بررسی و شناسایی شود.
رییس‌کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه منابع‌انسانی یک عامل مهم و اثرگذار در بنگاه‌ها و شرکت‌ها است، بیان کرد: شرکت‌های بیمه با شناسایی ریسک‌های موجود در زمینه جذب و نگه‌داری کارکنان و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی، جانشین‌پروری و تشویق مدیران و کارکنان به کارهای گروهی می‌توانند ریسک‌های داخل شرکت را با بهر‌مندی از افراد متخصص در بخش‌های نیروی‌انسانی، روانشناسی، ارتباطات، اقتصاد، حسابداری و غیره شناسایی کنند و آن‌ها را کاهش دهند.
غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه شناسایی و کاهش ریسک در بخش منابع‌انسانی گام نخست برای ارایه محصول بیمه‌ای در این زمینه است، تصریح‌ کرد: امید است شرکت‌های بیمه با برگزاری پنل‌های تخصصی و استفاده از اتاق‌های فکر با حضور کارشناسان بتوانند یک محصول تجاری در این عرصه ارایه دهند.