:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
در سی و هفتمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛

نیروگاه‌ خورشیدی 10 مگاواتی استان یزد افتتاح شد

در سی و هفتمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، یک نیروگاه‌ خورشیدی به ظرفیت بیش از 10 مگاوات در منطقه چادرملو استان یزد توسط وزیر نیرو افتتاح شد.
کد خبر: ۱۶۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
اقتصادگردان- برای ساخت این نیروگاه‌ بیش از 107 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است که با تولید بیش از 17.5 گیگاوات‌ساعت انرژی در سال به ذخیره حدود 5 میلیون مترمکعب سوخت معادل گاز طبیعی کمک کرده و مانع از انتشار 12 هزار و 88 تن گاز دی‌اکسید کربن خواهد شد.
بنا بر این گزارش، احداث این نیروگاه‌ برای 20 نفر به‌طور مستقیم و برای 55 نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده و علاوه بر ذخیره‌سازی 3854 مترمکعب آب موجب رونق اقتصادی در مناطق محل احداث، شده است.
این گزارش حاکی است، با افتتاح نیروگاه‌ مذکور که نهمین نیروگاه خورشیدی استان یزد است، مجموع ظرفیت نیروگاه‌های چند مگاواتی در این استان به عدد 71.5 رسیده و با احتساب ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب، کل ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در این منطقه به 75 مگاوات افزایش یافته است.
این گزارش می‌افزاید، استان یزد با داشتن پتانسیل بالای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر، در اختیار داشتن زیرساخت‌های فنی مناسب و تعامل موثر بین دستگاهی یکی از استان‌های پیشرو در زمینه احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر است.