:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
مدیر دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت ساتکاب:

ساتکاب از پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های مرتبط با صنعت آب و برق حمایت می‌کند

مدیر دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت ساتکاب، از حمایت پایان‌نامه‌های دانشجویان و پروژه‌های نخبگان در صنعت آب و برق خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
اقتصادگردان- "علی اکبر رجلی نوده" با بیان این مطلب گفت: «ساتکاب» حمایت از دانش‌بنیان‌ها و فناوری‌های نوین را همواره سرفصل اقدامات خود قرار داده و در این راستا از ارتباط با دانشگاه و دانش پژوهان غافل نبوده است.
وی ضمن اشاره به نقش موثر شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین نخبگان در صنایع آب و برق در زمینه رشد تولید و به‌روز رسانی صنایع در کشور اظهار داشت: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های فناوری و استفاده از خدمات و تسهیلات موجود در این بخش، تا کنون به تولیدات با کیفیت و کمیت مطلوبی در صنایع آب و برق منتج شده که در پروژه‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است.
رجلی با تاکید بر جایگاه حیاتی ارتباط «صنعت با دانشگاه» خاطرنشان کرد: ارتباط مراکز علمی و تحقیقاتی و به‌کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان هر بخش در قالب شرکت‌های استارتاپ و دانش‌بنیان، از اولویت‌های شرکت ساتکاب محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: به همین منظور ساتکاب از پروژه‌های این گروه برای حوزه مطالعاتی بخش‌های آب، برق و آبفا در بخش‌های رفع موانع تولید، حمایت در ساخت، تقویت در بازارهای صادراتی و تجاری سازی محصولات را در برنامه‌های خود قرار داده و در تعامل با سازمان‌های دیگر از آنها پشتیبانی به عمل می‌آورد.
مدیر دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت ساتکاب، در ادامه همچنین از حمایت پایان‌نامه‌های دانشجویان رشته‌های مرتبط به «صنایع آب، برق و آبفا» توسط ساتکاب خبر داد و گفت: پایان نامه‌ها و پروژه‌های فارغ التحصیلان دانشگاهی، با قرار دادن تسهیلات لازم از محل صندوق‌های حمایتی موجود در کشور و صندوق حمایت از فناوری‌های پژوهشی مالی، مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.
به گفته رجلی، هم اکنون حدود 60 پروژه در بخش صنعت آب و برق مورد حمایت ساتکاب قرار دارند که در مرحله بررسی و پیشنهاد اصلاحی روش‌های کار بوده و به زودی به مورد بهره‌برداری نهایی قرار می‌گیرند.
مدیر دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت ساتکاب، اعطای وام کم بهره، کمک‌های بلاعوض، تضمین بازار، هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان به پارک‌های فناوری با معافیت‌های مالیاتی و آب و برق رایگان را از جمله دیگر حمایت‌های صورت گرفته از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه برق و آب عنوان کرد.