:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

پروژه ملی نشت‌یابی و رفع نشت آب در استان بوشهر آغاز شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر، از آغاز پروژه ملی نشت‌یابی و رفع نشت آب در بوشهر و کنگان با شیوه فنی و مهندسی و مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
اقتصادگردان- "عبدالحمید حمزه‌پور" در ارتباط با این پروژه اظهار داشت: مناطق هدف طرح، شهرهای دارای آب‌شیرین‌کن استان بوشهر هستند که با اجرای این پروژه ملی تلفات آب در شبکه کاهش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: اعتبار اجرای این پروژه در مجموع ۱۰۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است که جمعیت ۳۱۶ هزار نفری بوشهر و کنگان را پوشش می‎دهد.
حمزه پور ادامه داد: آب بدون درآمد در استان بوشهر در حال حاضر ۳۵ درصد است که از این میزان ۱۷ درصد آن مربوط به تلفات در شبکه توزیع و مابقی آن نیز هدر رفت انشعابات غیرمجاز و مصارف در بخش‌های دیگر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر افزود: در قالب این پروژه با کاهش هدر رفت آب بدون شک پایداری آب مشترکان نیز به شرایط بسیار مطلوب‌تری در سال‌های گذشته خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در پایان سال نخست پروژه نشت‌یابی و رفع نشت آب در بوشهر و کنگان ۱۱۰ لیتر آب بر ثانیه صرفه‌جویی خواهد شد، اضافه کرد: این پروژه تا رسیدن به هدف نهایی طرح ۶ سال به طول خواهد انجامید که نهایتا از هدر رفت میزان ۱۹۳ لیتر آب بر ثانیه جلوگیری و این میزان قابل توجه آب در چرخه واقعی مصرف مشترکان قرار خواهد گرفت.
حمزه‌پور افزود: کاهش هدر رفت آب در شبکه توزیع استان بوشهر یکی از پروژه‌های اولویت‌‌دار شرکت آبفای استان به‌شمار می‌رود که در این چند سال با اقدام‌های بسیار خوبی در این بخش اجرایی شده است‌.
وی بیان کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای این پروژه تقویت پایداری آب مشترکان و همچنین بهره‌وری لازم از پروژه‌های حوزه آبرسانی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر گفت: با توجه به اهمیت مدیریت مصرف در حوزه آب از تمام ظرفیت‌ها در استان بوشهر و بویژه فرهنگ سازی از طریق رسانه‌ها بکارگیری شده است.