:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای رفع تنش آبی تبریز در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، از قول مساعد معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص بودجه ۶۵۰ میلیارد ریالی به منظور رفع تنش آبی تبریز در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
اقتصادگردان- "یوسف غفارزاده" با اشاره به تشکیل جلسه مشترک استاندار و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از آنجایی که با عدم تخصیص فوری اعتبارات به این پروژه‌ها، تنش آبی تبریز در سال ۱۴۰۰ تشدید می‌شد، مدیران ارشد متشکل از استاندار، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط تصمیم گرفتند تا ضرورت و اهمیت این موضوع را در جلسه مشترکی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح نمایند، به همین دلیل روز گذشته در جلسه‌ای با حضور وی این موضوع طرح و بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه آخرین وضعیت آب شرب تبریز، کمبودها و اعتبارات مورد نیاز ارائه شد، افزود: از جمله موضوعاتی که در این جلسه توسط استاندار مطرح شد افزایش مصرف آب شرب تبریز در نتیجه توسعه شهر و شروع بیماری کووید ۱۹ و بروز تنش در تامین آب شرب در بهار و تابستان امسال بود.

به گفته وی در این جلسه همچنین اعلام شد: برای جبران کسری ظرفیت آب شرب تبریز راهکار اصلی بلند مدت و میان مدت، اجرای طرح انتقال آب ارس به دشت شبستر و تبریز و طرح‌های کوتاه مدت بازسازی خطوط نهند، افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره ۵ آبرسانی به تبریز، جداسازی آب شرب از صنعت و حفر چاه‌های جدید برای رفع تنش در سال ۱۴۰۰ است.

پس از ارائه گزارش توسط استاندار و نمایندگان مجلس نمایندگان شورای اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای رفع تنش آبی تبریز و اختصاص بودجه به آن قول مساعد داد.