:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
وزیر صمت در گفتگو با خبرنگاران در شهرک صنعتی شمس آباد اعلام کرد:

تصویب ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، روان‌سازی و تسهیل فرایندها برای حمایت از فعالان اقتصادی در دستور کار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در قرارگاه جهش تولید خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
اقتصادگردان- علیرضا رزم‌حسینی پس از افتتاح کارخانه پاک چوب ایرانیان در شهرک صنعتی شمس آباد در گفتگو با خبرنگاران، بیان کرد: این واحد بزرگ تولیدی، یک زنجیره کامل تولید را دنبال می‌کند که خط تولید چوب خود را در استان خوزستان با صرفه اقتصادی بسیار بالا راه اندازی کرده است.

وی همچنین اعلام کرد: این کارخانه می تواند یک الگوی کشت بسیار مناسب برای کشور نیز به شمار آید.

راندمان بسیار خوب تولید در حوزه چوب برای کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به نیاز کشور به چوب، اضافه کرد: راندمان در تولید در این حوزه بسیار بالا می باشد و از این لحاظ تولید چوب حائز اهمیت است.

سیاست وزارت صمت و دولت، حمایت از بخش خصوصی است

رزم حسینی، سیاست وزارت صمت و دولت را حمایت از بخش خصوصی دانست و گفت: کشور را باید به کارآفرینان, تولید کنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی بسپاریم تا آنها نقش قابل توجه خود را در درآمد ملی، تولید، ارزآوری و صادرات ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و محدودیت‌های به وجود آمده در این راستا، گفت: علیرغم همه این فشارها اما حوزه‌های صنعت، صنایع کوچک و متوسط پیروزمندانه از این جنگ نابرابر بیرون آمدند و همزمان با افزایش صادرات، برخی از کارخانه‌های ما به صورت سه شیفت کار می‌کنند.

روان‌سازی و تسهیل فرایندها در دستور کار است

وزیر صمت همچنین روان‌سازی و تسهیل فرایند ها و کاهش بروکراسی اداری را از اولویت ها و سیاست‌های وزارتخانه برای حمایت از این قشر دانست.

رزم حسینی همچنین در خصوص تسهیلات واحدهای صنعتی گفت: بر اساس مصوبه قرارگاه جهش تولید ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده که این مصوبه به تمامی بانک‌ها در سراسر کشور ابلاغ شده است و واحدهای تولیدی می‌توانند از آن استفاده بهینه نمایند.