:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

نماینده لاهیجان وسیاهکل خواستار اختصاص بودجه احیای بافت فرسوده شد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی خواستار اختصاص بودجه برای احیاء و ساماندهی بافت فرسوده شهری، تالاب حاجی آباد و رودخانه لاهیجان شهرستان لاهیجان شد.
کد خبر: ۱۶۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
اقتصادگردان- رسول فرخی با اشاره به برگزاری جلسه ای در این خصوص با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی افزود: شهر لاهیجان با وجود همه جاذبه های گردشگری و توریستی متاسفانه تاکنون نتوانسته به نحو شایسته بر کاستی ها و کمبودهای شهری خود غلبه کند.

وی افزود: مدتهاست که مسوولان شهری لاهیجان در تلاش هستند هرچه سریعتر معضلات و اشکالات موجود را برطرف و چهره شهر را متناسب با شان و منزلت آن به جایگاه اصلی خود برسانند.

نماینده مردم لاهیجان تصریح کرد: محدوده بافت فرسوده این شهر یکی از مناطق به شدت دچار کمبود و معضلات شهری است و می طلبد با تمام توان نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد : در همین راستا در خصوص تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه های طرح احیا و ساماندهی تالاب حاجی آباد به میزان ۵۰ میلیارد ریال ، طرح احیا و ساماندهی رودخانه شهر لاهیجان به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال و طرح احیای بافت فرسوده شهر لاهیجان به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال را از شرکت بازآفرینی درخواست ارایه داده ایم.

بر اساس بند ۲ مصوبه سفر رئیس‌جمهوری و هیأت وزیران به استان گیلان، مقرر شده بود به تعداد ۵ شهر با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر محدوده بافت فرسوده تعیین شود.

وجود ۹۰ هکتار بافت فرسوده شهری در لاهیجان

شهردار لاهیجان گفت: این شهر با یک‌هزار و ۵۷۳ هکتار مساحت دارای  ۹۰ هکتار  بافت فرسوده شهری است.

یوسف قیامتیان افزود: لاهیجان دارای هشت محله‌ی قدیمی است؛ محلاتی که آثار هویت و  زندگی را در آن به عینه مشاهده می‌کنیم، پروژه‌ «هشت محل، هشت بهشت» در راستای بازسازی و احیای بافت قدیمی و تاریخی و فرسوده شهر لاهیجان مصوب شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های احیا و بازآفرینی برخی از پیاده‌روهای شهر و پروژه سنگ‌فرش کردن بسیاری از محلات شهر لاهیجان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اختصاص اعتبارات جدید بتوانیم ادامه این فعالیت های زیربنایی و توسعه ای را در شهر لاهیجان که از منظر گردشگری و توریستی زبانزد عام و خاص است با کیفیت و سرعت مناسب تر داشته باشیم.

شهر ۱۰۱ هزار نفری لاهیجان مرکز این شهرستان ۱۶۷ هزار و ۵۴۴ نفری در ۴۰ کیلومتری شمالی شرق رشت مرکز استان گیلان واقع است. چای و گردشگری از شاخصه های این شهرستان است.