:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
رییس سازمان جهادکشاورزی استان:

۵۷۰ میلیاردریال برای طرح‌های کشاورزی هرمزگان سرمایه‌گذاری شده است

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ۵۷۰ میلیارد ریال در سالجاری برای ۱۲ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان سرمایه گذاری شده است.
کد خبر: ۱۶۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
اقتصادگردان- علی باقرزاده همایی روز سه شنبه در خصوص طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان افزود: این طرح‌ها شامل بسته بندی غلات و چاشنی، بسته بندی خرما و موادغذایی و سردخانه بالای صفر، گوشت مرغ تازه بسته بندی شده و سردخانه زیرصفر، بسته بندی خرما، فرآوری ماهی کامل، انواع میگو، فیله و گوشت ماهی و سردخانه زیرصفر و خوراک آماده آبزیان است.
وی، سردخانه بالا و زیرصفر و ماهی منجمد، فیله و گوشت مای به صوت منجمد و سردخانه زیر صفر، رب گوجه فرنگی، ماهی و میگو منجمد، انواع فراوده حاصل از نرم تنان و سردخانه زیرصفر را از دیگر طرح‌های صنایع تبدیلی وتکمیلی بخش کشاورزی عنوان کرد.
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهارداشت: با سرمایه گذاری و اجرای این طرح‌ها برای ۳۱۱ نفر در استان شغل ایجاد شده است.
باقرزاده همایی یادآورشد: درحال حاضر ۱۵۷ واحد مرتبط با طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی  هرمزگان با اعتباری افزون بر سه هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال، ایجاد اشتغال سه هزار و ۷۳۶ نفری با جذب ماده خام یکهزار و ۱۰۳ تن دارای پروانه بهره برداری می‌باشد.
وی همچنین در خصوص طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۱ تا ۹۹ درصد ابرازداشت: در حال حاضر ۴۵ طرح نیمه تمام مرتبط با صنایع تبدیلی وتکمیلی بخش کشاورزی با جذب ماده خام ۱۸۷ هزار تن با اعتباری افزون بر ۸۵۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغالزایی ۸۸۴ نفری در این استان در حال تکمیل است.
این مسوول اظهارداشت: در سالجاری تعداد ۷۴ جواز تاسیس طرح های صنایع تبدیلی وتکمیلی بخش کشاورزی با جذب ماده خام ۳۴۳ هزار تنی با اعتباری افزون بر چهار هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال و ایجاد اشتغالزایی یک هزار و ۷۸۴ نفری صادر شده است.
به گفته وی، طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی هرمزگان شامل صنایع تبدیلی باغی، صنایع تبدیلی دامی، صنایع تبدیلی زراعی، صنایع تبدیلی شیلاتی، خوراک دام و طیور، سردخانه و کود می‌باشند.