:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، یکشنبه به شورای شهر ارائه می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهرتهران اعلام کرد: شهردار تهران در جلسه بعدی شورای شهر که روز یکشنبه هفته آتی برگزار می‌شود، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را به شورا ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۱۶۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
اقتصادگردان- محسن هاشمی روز سه شنبه پس از پایان دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشست شورای شهر در روز یکشنبه ابتدا جلسه هم اندیشی اولیه برگزار می‌شود و سپس رسیدگی به لایحه بودجه  در دستور کار قرار می گیرد.
وی، با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از سفیران هوای پاک، گفت : در این آیین نسبت به عدم تحقق بودجه حمل و نقل عمومی اعتراض و  پیشنهادی مطرح کردم مبنی بر اینکه کمپین مبارزه با عدم پرداخت بودجه حمل و نقل عمومی در کشور آغاز شود.

هاشمی گفت: حمل و نقل عمومی در کلان‌شهرها به دلیل آلودگی هوا  در کلان شهرها همچون کالای اساسی است.

وی با اشاره به روند جلسه امروز شورای شهر ادامه داد: امروز پرونده باغات بررسی و دو مصوبه کمیسیون نامگذاری نیز بررسی و تصویب شد.

هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران که بررسی پرونده‌های باغ‌ها در صحن شورای شهر گاهی چالش برانگیز می شود، گفت: مسأله باغات، مسأله بسیار حساسی است و اختلاف نظر میان اعضای شورای شهر دراین باره وجود دارد.

وی افزود: این اختلاف نظر در مورد پرونده‌هایی است که در سال‌های گذشته باغ تشخیص داده شده یا باغ تشخیص داده نشده است و دوباره به کمیسیون ماده هفت ارجاع می شوند.

هاشمی با بیان اینکه برخی از اعضای شورا این موضوع را غیر قانونی می دانند، گفت: این اعضا معتقدند که باید همان مصوبه قدیم مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اختلاف نظر اصلی میان کمیسیون های معماری و شهرسازی و محیط زیست است.

هاشمی افزود: برای اینکه جزییات اختلاف بیشتر بررسی شود، جلسه هم اندیشی برگزار و رای گیری خواهد شد و بر اساس آن در صحن رای نهایی گرفته می‌شود.